Rozmowa z Jerzym Zielińskim, prezesem zarządu KolaboIT, o współczesnych strategiach marketingowych
Jakie podejście stosuje KolaboIT przy tworzeniu strategii marketingowych dla nowych klientów?
W KolaboIT stosujemy indywidualne podejście do każdego klienta, rozpoczynając od analizy jego sytuacji biznesowej. Uwzględniamy specyfikę branży, konkurencję i sezonowość, dogłębnie poznając też działalność klienta. Rozmawiamy m.in. o poziomie zatowarowania, marżach i dotychczasowych doświadczeniach z reklamami, np. w Google. Dzięki temu proponujemy rozwiązania maksymalizujące zyski, dostosowane do budżetu i celów klienta. Firmom o mniejszych budżetach oferujemy np. szkolenia, które uczą samodzielnego zarządzania kampaniami na wysokim poziomie.
Jakie trendy w marketingu internetowym uważają państwo za kluczowe w najbliższych latach?
Kluczowe są dwa trendy: synergia kanałów reklamowych oraz rozwój analityki. Integracja kanałów takich jak SEO, Google Ads i social media, jest coraz istotniejsza. Optymalizacja treści pod SEO wspiera płatne działania w Google Ads, a remarketing w mediach społecznościowych uzupełnia organiczne działania. Z kolei wielokanałowa strategia pozwala maksymalizować efekty przy niższych kosztach. Równie ważna jest analityka, która umożliwia precyzyjne monitorowanie i dostosowywanie strategii do wyników. Elastyczne reagowanie na zmiany w biznesie klienta, jego branży czy oczekiwaniach konsumentów jest kluczowe dla długotrwałego sukcesu.
Gdyby mogli państwo wyeliminować jeden powtarzający się błąd, jaki widać u nowych klientów: co by to było?
Najczęstszy błąd to koncentracja na krótkoterminowych efektach kosztem strategii długoterminowej. Klienci często oczekują szybkich wyników, pomijając fundamenty, takie jak SEO, tworzenie wartościowych treści czy budowanie lojalności swoich klientów. Choć kampanie płatne mogą przynieść natychmiastowe wzrosty, bez inwestycji w długofalowy rozwój trudno osiągnąć stabilność. Chcemy, by klienci rozumieli, że zbalansowane działania, zarówno krótko-, jak i długoterminowe, przynoszą stabilne efekty, które wspierają bieżące i przyszłe sukcesy w biznesie.