Od ponad 90 lat członkowie Kibucu Mishmar Ha’emek i Kibucu Gal’ed wstają o świcie, aby uprawiać ziemię. Tak było blisko wiek temu i tak jest do dziś. Obecne młode pokolenie rolników z dumą kultywuje tradycyjne wartości i wizję swoich przodków. Dzięki ciężkiej pracy i kreatywnym rozwiązaniom powstała marka Tama, a firma z małego przedsiębiorstwa stała się bardzo znana i ma swoje przedstawicielstwa na całym świecie. W Polsce jej filia powstała 14 lat temu.

Tama Group produkuje siatki, sznurki i folie, produkty niezbędne w rolnictwie, zwłaszcza podczas belowania zbiorów. Jest liderem innowacyjności w swojej dziedzinie. Dzięki szeroko zakrojonym procesom badawczo-rozwojowym, wykorzystującym zaawansowane technologie, stworzyła wiodące na rynku produkty, które są zarówno lżejsze, jak i mocniejsze od innych; dzięki temu do sprasowania jednej tony plonów wymagana jest mniejsza ilość tworzywa sztucznego.
– Obecnie dążymy do zbierania odpadów z tworzyw sztucznych bezpośrednio w gospodarstwach oraz ich recyklingu i ponownego wykorzystania – mówi Jakub Tobolski, dyrektor handlowy Tama Polska. – Zużyte tworzywa zostaną oczyszczone i ponownie przetworzone na surowce wtórne, które ostatecznie zastąpią surowce pierwotne wykorzystywane do produkcji naszych wyrobów. Na wszystkich głównych rynkach posiadamy własne oddziały odpowiedzialne za sprzedaż i marketing produktów, dzięki czemu jesteśmy w kontakcie z klientami i wsłuchujemy się w ich potrzeby. Sami jesteśmy rolnikami, więc wiemy, że kontakty z osobami z branży są nieodzownym elementem sukcesu w działalności rolniczej.
Tama ponadto wspiera opieką podmioty handlujące jej produktami. Organizuje profesjonalne szkolenia sprzedażowe, szkolenia techniczne oraz pomoc na miejscu. Rozlokowane na całym świecie zakłady produkcyjne jej marki zapewniają solidne wsparcie na wszystkich docelowych rynkach sprzedażowych.
W najbliższej przyszłości Tama Group będzie nadal rozwijać innowacyjne technologie, które pozwolą na dalszą redukcję śladu ekologicznego.