Tak smakuje jakość

Z liczących się graczy na rynku diet pudełkowych jest zaledwie kilkanaście firm. Jeszcze mniej jest tych, wyznaczających trendy dla całej branży. Tu od lat liderem zmian jest Nice To Fit You, które w zeszłym roku przebiło poziom 180 mln zł przychodów a w tym ma apetyt na znacznie więcej – mówi Paweł Wróbel, dyrektor zarządzający Nice To Fit You. 

Tak smakuje jakość – Monitor Rynkowy

Jakie były początki Nice To Fit You? Nie od razu przecież staliście się topową marką cateringową, z właśnie rozpoczętą ekspansją za granicą.

Paweł Wróbel, dyrektor zarządzający Nice To Fit You: Wszystko zaczęło się 10 lat temu, kiedy założyciele firmy sami chcieli skorzystać z diety pudełkowej. Okazało się, że na rynku nie ma oferty spełniającej ich oczekiwania. Od słowa do słowa postanowili wypełnić tę lukę i sami zaczęli przygotowywać i sprzedawać posiłki Biznes szybko zaczął się rozkręcać, a właściciele dobrze wyczuli moment na rozpoczęcie jego skalowania. I tak z kilku dań w menu i średnio kilkudziesięciu dostaw dziennie, po dekadzie działalności nasze menu oferuje kilka rodzajów diet oraz ponad 90 dań i dodatków, z których komponuje swój codzienny jadłospis kilkanaście tysięcy klientów Nice To Fit You. Na dziś realizujemy łącznie nawet 18 tys. dostaw, w ponad 300 miastach.

Wasze hasło, które można spotkać w przestrzeni miejskiej, brzmi zdaje się: “Tak smakuje jakość”?

Mówię to z pełnym przekonaniem: na jakości opiera się cały nasz biznes. Tak było, gdy dostarczaliśmy posiłki do 100 osób dziennie i tak jest teraz, gdy każdego dnia z naszej oferty korzysta wysokie kilkanaście tysięcy klientów. Jakość produktów, potraw, ale też dostaw i obsługi klienta to obszary, w których nie ma u nas taryfy ulgowej dla nikogo, ale dzięki temu udaje nam się od lat utrzymywać ją na niezmiennym, a wręcz rosnącym poziomie, co przy tak szybkim rozwoju biznesu nie zawsze się firmom udaje.

Macie tu jakiś swój autorski składnik?

Nie bez znaczenia w tym procesie był i jest nieustanny rozwój pod kątem technologicznym. Tu kochamy być game changerem. Jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy opcję wyboru menu oraz wyboru dań na bazie real photos. Także nasza aplikacja mobilna pojawiła się jako pierwsza i na długo przed aplikacjami konkurencji. Efekt? Na prestiżowej gali Mobile Trends Awards, otrzymaliśmy za nią nagrodę w kategorii Mobile Foodtech. 

Ostatni czas jest trudny dla biznesu – wojna w Ukrainie, czy bardzo wysoka inflacja to spore wyzwania. Wam, mimo nich, udaje się prowadzić politykę stosunkowo niewielkiego wzrostu cen. Jak to się robi, gdy ceny produktów z których korzystacie zmieniają się z dnia na dzień 

Szacujemy, że skumulowana inflacja w kategorii food wyniesie 20, a nawet 25 proc. Natomiast cały czas pamiętamy o tym, że utrzymanie cen to duża wartość dla klienta. Postanowiliśmy zatem zrobić wszystko, by konieczne podwyżki ograniczyć do absolutnego minimum, a część z nich po prostu wziąć na siebie. Nadal bazujemy na produktach najwyższej jakości, bo ta kwestia jest, jak już mówiłem, bezkompromisowa. Natomiast obecnie jeszcze mocniej skupiamy się na na optymalizacji procesów w firmie: od zakupów, poprzez łańcuch dostaw, aż po zmiany w kulturze organizacyjnej i usprawnianie procesów działania poszczególnych zespołów.

Jak to wpływa na Wasze finanse??

Mamy się jak najlepiej. Mimo tych wszystkich rynkowych i geopolitycznych zawirowań, jakie przyniosły te lata, w 2022 r. udało nam się osiągnąć ponad 50 proc. wzrostu przychodów r/r, co naprawdę uważam za nasz ogromny sukces. Z tym że dla mnie jako dyrektora zarządzającego, pnące się w górę wyniki zawarte w tabelach to nie jedyna wartość rosnącego brandu. Dokładamy starań, by nasz biznes był coraz bardziej odpowiedzialny społecznie: nie marnujemy posiłków, które z różnych powodów nie zostały sprzedane czy zjedzone – przekazujemy je fundacjom, innym organizacjom, współpracujemy z aplikacjami takimi jak Too Good To Go. Cały nasz model biznesowy wpływa na niwelowanie marnowania żywności, bo zamawiając catering dietetyczny klient dostaje dokładnie tyle, ile jest w stanie w ciągu dnia zjeść – przy samodzielnym gotowaniu rzadko udaje się niczego nie zmarnować. 

Oprócz jakości, rozwoju technologicznego  czym Nice To Fit You wyróżnia się na rynku tzw. cateringu pudełkowego?

Myślę, że są to też elastyczność i doskonałe zrozumienie potrzeb naszych klientów. W aplikacji Nice To Fit You mogą oni nie tylko wybierać spośród kilkudziesięciu dań, ale też mieszać ze sobą różne diety, planować posiłki, zarządzać ich terminami, przesunąć dostawę lub zmienić jej adres. Każdy posiłek klient może wymienić na inny – np. taki, który bardziej lubi. Do dyspozycji jest też nasz zespół dietetyków, którzy profesjonalnie doradzą jaką kaloryczność wybrać, czy jak dobrze dobierać poszczególne dania i produkty. Kilka tygodni temu wprowadziliśmy też zupełną nowość: meal kity Nice To Cook, zawierające składniki do samodzielnego ugotowania dania. Pozwala to na oszczędność czasu i pieniędzy, a jednocześnie daje mnóstwo frajdy domowym kucharzom, pomagając im realizować ich kulinarne pasje.

Da się zauważyć waszą koncentrację na na customer experience – tak, aby klient był zadowolony z obsługi od początku do końca. To działa w praktyce?

Działa – i to wręcz lepiej, niż dobrze. Mocno dbamy o spójność poziomu obsługi klienta we wszystkich punktach jego styku z firmą, dlatego nie może dojść do sytuacji, gdy kuchnia i sprzedaż sobie poradziły, a logistyka nie sprostała zadaniu. Obecnie klient oczekuje od nas dużo więcej, niż kiedyś, mniej wybacza i niewiele potrzeba, by wymienił nas na konkurencję. Tymczasem nasz współczynnik Churn jest prawdopodobnie najniższy na rynku, a klienci którzy przestają u nas zamawiać prawie zawsze zupełnie wychodzą z kategorii. Nie zmieniają nas na innego dostawcę. 

W Warszawie mamy klientów na praktycznie każdej ulicy. Docelowo chciałbym, żeby tak było w każdym mieście w Polsce, w którym działamy, a także w tych poza granicami kraju, bo od kilku miesięcy mamy swoje oddziały w Berlinie i Hamburgu, gdzie obsługujemy już kilkaset dostaw dziennie.

A jak radzicie sobie z innymi formami budowania marki w świadomości odbiorcy?

Systematycznie budujemy nasz brand poprzez marketing w różnych jego postaciach.Doskonałym przykładem jest tu sport: Nice To Fit You od zawsze wspiera biegaczy i osoby aktywne fizyczne – w końcu sport i dieta zawsze idą w parze. Sponsorujemy największe imprezy biegowe w Polsce – Maraton i Półmaraton Warszawski. Jako pasjonat dodam, że mam nadzieję, że bieg na 10 kilometrów pod hasłem „Nice To Fit You Warszawska Dycha”, zgromadzi wielu miłośników tej dyscypliny. Uwaga, start 29 września, a zapisy już ruszyły.

Grażyna Herich

Podziel się:

Nastepne

Lisa Gardner - Kanion śmierci

śr. cze 21 , 2023
Frankie Elkin, wychodząca z nałogu alkoholiczka, zajmuje się sprawami, o których świat – a głównie policja i media – zapomniał. Z uporem i bez wytchnienia szuka zaginionych osób. To dla niej jedyna ucieczka przed wspomnieniami z przeszłości i poczuciem winy, które towarzyszy jej na co dzień. Działania Frankie siłą rzeczy nie są bardzo skuteczne, ale kobieta jest konsekwentna i zdeterminowana. I zawsze ma nadzieję, że przy kolejnej sprawie uda jej […]
Lisa Gardner - Kanion śmierci – Monitor Rynkowy

Nasze programy medialne:

Symbol

Siła

Wybierz Polskie