Prestiżowa statuetka Siła Polski 2017 w kategorii Skuteczne Zarządzanie trafiła do Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej w Gdańsku
– Tę nagrodę dedykuję całemu środowisku akademickiemu, z którym na co dzień współpracuję, oraz naszym absolwentom i studentom, bez których trudno byłoby mówić o jakimkolwiek sukcesie – mówił dr Roman Gawrych, rektor WSSE w Gdańsku w czasie uroczystej gali, która odbyła się w pięciogwiazdkowym Hotelu Monopol w Katowicach. – Nagrodę przyznaną przez Kapitułę Programu Siła Polski traktuję jako docenienie naszej ciężkiej pracy na rzecz realizowania misji uczelni związanej ze skutecznym odpowiadaniem na społeczne potrzeby, co nie jest łatwe w trudnym czasie, zwłaszcza dla uczelni niepublicznych. Motywuje to nas do dalszej efektywnej pracy.
Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku od 16 lat stara się stale wychodzić naprzeciw potrzebom rynku pracy, młodzieży oraz samorządów, nie tylko z Trójmiasta, konsekwentnie realizuje motto: niepubliczna uczelnia nie jest „maszynką do zarabiania pieniędzy”, lecz miejscem przekazywania wiedzy i pomocy w realizacji marzeń zawodowych i osobistych. Obserwując rynek, władze uczelni w najbliższym czasie zastanawiają się nad rozpoczęciem kształcenia w zakresie specjalności o nazwie pedagogika kreatywna. – Sama w sobie nie dawać będzie podstaw do konkretnego, odrębnego zawodu. Na studiach magisterskich lub podyplomowych uzupełniać ona będzie kompetencje nauczyciela, który posiada już stosowne kwalifikacje. Idziemy zatem o krok do przodu, chcemy, aby ta specjalność pomogła mu w osiąganiu lepszych wyników. Chodzi nam o to, żeby osoba kończąca tę specjalność mogła wyróżniać się na rynku pracy i stać się bardziej konkurencyjna – wyjaśnia dr R. Gawrych.
Uczelnia planuje również zainwestować w tzw. zawody przyszłości. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w Gdańsku będzie można np. zdobyć kwalifikacje mówcy motywacyjnego.
Od niedawna w WSSE realizowany jest projekt o wdzięcznej nazwie „dokończ u nas rozpoczęte studia”. To ukłon w stronę osób, które z różnych przyczyn musiały je przerwać. Władze uczelni rozpatrują każdy taki przypadek indywidualnie. Biorąc pod uwagę przyczyny nieukończenia nauki przez studenta i liczbę zaliczonych semestrów, przedstawia się ewentualne możliwości przyjęcia na odpowiedni semestr, kierunek i specjalność kształcenia. Nikt w tej stresującej sytuacji nie pozostaje bez opieki i pomocy. Pracownicy uczelni oferują wsparcie, pomoc organizacyjną i opiekę naukową. Jest to istotne zwłaszcza dla tych, którzy podejmują studia w ramach indywidualnej organizacji studiów lub indywidualnego planu studiów i programu nauczania. – Nierzadko zgłaszającym się na studia musimy pomóc na nowo uwierzyć w swoje możliwości i ukazać wielorakie korzyści z dokończenia edukacji na poziomie studiów wyższych – zaznacza dr Roman Gawrych.
Z oferty projektu szczególnie korzystają ci, którzy przerwali edukację w zakresie nauk społecznych i myślą o dalszej karierze zawodowej i rozwoju osobistym.
Dariusz Brombosz