Grembox: Ty rozwijaj biznes, my zajmiemy się opakowaniami

– Przedsiębiorcy nie muszą  i nie powinni martwić się tematem opakowań – ich dostępnością, specyfiką projektowania i produkcji czy odpowiednią wytrzymałością. My jako Grembox zapewniamy usługę doradczą w tym zakresie, dzieląc się naszym doświadczeniem. Tymczasem oni mogą skoncentrować się na swoim biznesie, bo w tym są najlepsi – mówi Mateusz Bochenek, prezes firmy Grembox oferującej opakowania z tektury falistej, z którym rozmawiamy o partnerstwie w biznesie i o tym, jak mu sprzyjać.

Jakie podejście do klienta przyświeca waszemu zespołowi?

Myślę, że naszym wyróżnikiem jest sposób, w jaki podchodzimy do kontrahentów. Wywodzę się z branży finansowej. Prowadziłem wcześniej firmę United Packaging i już w niej aspekty takie, jak dobre relacje z klientami, szacunek, podejście partnerskie były mi bliskie. Wraz z zespołem doświadczonych w branży kolegów lobbujemy w zespole takie właśnie podejście do pracy z klientami. Przede wszystkim chcemy być partnerem. Trwałego i stabilnego biznesu nie da się budować na jednorazowych transakcjach. Tak samo traktujemy naszych dostawców, ale też wiele od nich wymagamy. Można powiedzieć, że dostawcę poznaje się w trudnych czasach. Po tym, w jaki sposób się zachowuje, czy odbiera telefon, kiedy jest do rozwiązania problem, czy próbuje go rozwiązać, czy też zrzuca z siebie odpowiedzialność i nie przejawia chęci pomocy.

Mateusz Bochenek: Grembox to dojrzały biznes, który wzrasta wraz z naszymi klientami.

Nie zamierzamy zmieniać naszej filozofii podejścia to klientów. Chcemy budować relacje długoterminowe, absolutnie partnerskie. Jesteśmy też firmą polską i zależy nam na tym, żeby być dobrze postrzeganym na lokalnym rynku. Naszą filozofią ponadto nie jest traktowanie opakowania jak typowego commodity, lecz bardziej jako narzędzia do tego, aby ściągać klientom problem z głowy.

Co to znaczy, że chcecie klientom ściągać problem z głowy?

Uważamy, że klienci powinni zyskać przede wszystkim spokój i więcej czasu na rozwój swojego biznesu. W tym są najlepsi. Kwestię opakowań powinni oddać partnerowi, który wszechstronnie zajmuje się tą tematyką od lat i można na nim polegać.

Nie ma potrzeby, aby klienci tracili czas na analizę dostępności opakowań czy specyfikę ich projektowania oraz produkcji, my ich w tym wyręczamy. Utrzymujemy zapasy, żeby dostarczać just in time. Jeśli nie mają odpowiedniego magazynu, zabezpieczamy im opakowania. Dzięki naszym systemom informatycznym trzymamy pieczę nad poziomem zapasu.

Utrzymujemy przez cały rok stany magazynowe najbardziej popularnych opakowań. Równocześnie rozwijamy naszą ofertę w zgodzie z potrzebami rynku. Obecnie mamy 1800 wzorów i wariantów opakowań w stałej ofercie, co pozwala klientom od ręki zamówić konkretne opakowania zarówno w ilości kilku sztuk jak i kilku palet (tysiące sztuk). Generalnie przyświeca nam motto: potrzeby biznesu załatwiamy od ręki.

Magazyn o powierzchni ok. 20 000 m2, stały monitoring i analiza stanów oraz potrzeb rynku, pozwalają gwarantować dostępność opakowań od ręki.

Powiem coś jeszcze: dziś klienci potrzebują bardzo szybkich wycen. Obecnie sprzedajemy głównie towar z półki, więc za pomocą sklepu internetowego można bardzo szybko przeprowadzić transakcje. Z kolei gdy chodzi o opakowania dedykowane, dostajemy mnóstwo zapytań. To jest niezwykle ważne, aby klienci otrzymali odpowiedź najszybciej, jak się da. Bardzo często potrzebują jej w ciągu kilku godzin. I jest to zrozumiałe, gdyż muszą przykładowo wykonać szybką kalkulację dla sieci dyskontowych. A ponieważ rozumiemy potrzeby klientów, szykujemy rozwiązanie, które jeszcze przyspieszy ten proces.

Czy to znaczy, że klient uzyska z automatu orientacyjną wycenę na spersonalizowany produkt?

Nie orientacyjną, lecz rzeczywistą wycenę, łącznie z terminem, kiedy produkt będzie dostarczony. Wystarczy, że wykona kilka kliknięć i złoży wiążące zamówienie,  jak w przypadku produktów z półki. Przy okazji zdejmie to pracę z osób, które „ręcznie” wykonują wycenę.

Czyli pracownik też zajmie się mniej powtarzalną pracą, a klient otrzyma szybciej odpowiedź.

To prawda, każdy zyskuje. My uwielbiamy naszą pracę, znamy się na niej. Gdy ja na przykład czasami wchodzę w buty klientów z zupełnie innych branż i męczę się, kiedy muszę coś wybrać – czuję ten ból, więc wyobrażam sobie, co mogą czuć oni. Co więcej, nasz dział badawczo-rozwojowy prowadzi program szkoleniowy, który oferujemy naszym klientom. Jeżeli klient chce podnieść kompetencje swojego działu zakupów w zakresie opakowań z tektury falistej, my z chęcią do niego przyjedziemy. Szkolenie ma dwa warianty: podstawowy i bardziej rozbudowany. Klient potrzebuje szybkiego wdrożenia, a my stawiamy na edukację i szerzenie wiedzy – więc pomożemy mu.

Przeglądając waszą stronę internetową, można zauważyć, że dużo obiecujecie. To spora odpowiedzialność.

To odpowiedzialność, którą na siebie bierzemy. I wyzwanie, które z chęcią podejmujemy, bo naszym dążeniem i filozofią jest to, aby klient czuł się dobrze obsłużony. Chcemy pomagać, bo wierzymy, że ma to sens dla budowania długotrwałych relacji w biznesie.

Aby te założenia spełnić, potrzebne jest zaangażowanie całego zespołu. Proszę o nim trochę powiedzieć.

Ostatnio się nad tym zastanawiałem, jakim jesteśmy pracodawcą. Myślę, że jednym z mierników może być to, ile osób od nas odeszło z własnej woli. Odkąd ja jestem w firmie, czyli od 2020 roku, szczerze mówiąc nie było takich osób. Oczywiście pomijam tutaj przypadki związane z sytuacjami losowymi. Natomiast nie przypominam sobie sytuacji, kiedy ktoś „rzucił papierami”, gdyż nie podobał mu się kierunek, w którym zmierza firma, czy też możliwości rozwojowe, które zapewnia. Myślę, że tworzymy pewien unikatowy klimat. W ostatnim czasie dołączyły do nas osoby z ogromnym doświadczeniem branżowym. Tak więc staliśmy się firmą, która przyciąga ekspertów chcących osiągać więcej. Dajemy też duże pole niezależności. Oczekujemy oczywiście pełnego zaangażowania w pracę, ale potrafimy się odwdzięczyć, widząc jej efekty. Zarówno w dziale handlowym, R&D, logistyce, zarządzaniu operacyjnym, jak i innych działach – mamy świetnych dyrektorów. To są często osoby mające w branży tektury falistej doświadczenie 10, 15, 20 lat. Śmiejemy się, że razem mamy 100 lat doświadczenia. Są też wśród nich pracownicy głęboko emocjonalnie związani z nami, bowiem Grembox jest firmą rodzinną. Dbamy o to, aby zespół był zintegrowany i zmotywowany. Reasumując: ludzie do nas przychodzą, a nie odchodzą.

Usługi doradcze Grembox mają wysoką wartość dla klientów, ponieważ otrzymują oni unikalną wiedzę i doświadczenie producenta, sprzedawcy i doradcy w branży opakowaniowej (papier, tektura, opakowania z tektury falistej) oraz logistyce – w jednym.

Co z edukowaniem pracowników, jesteście otwarci na ludzi z innych branż?

Jak najbardziej. W tej chwili jesteśmy jeszcze stosunkowo niewielką firmą, ale tworzymy ścieżki onboardingowe, bo zależy nam na tym, aby jak najlepiej wdrożyć pracowników przychodzących z innych branż. Wszystko po to, aby przekazać im jak najwięcej wiedzy i odpowiednich narzędzi. Zdajemy sobie sprawę, że branża opakowaniowa ma swoje 5 minut i ono jeszcze trochę potrwa. Dobrzy pracownicy z naszej branży raczej nie szukają pracy, są doceniani, więc dopływ nowych ludzi spoza tego kręgu jest niezbędny.

Dobrze wyszkolona załoga lepiej obsłuży klienta.

Chcemy pełnić rolę doradczą i pomagać naszym klientom. Mamy zespół, który jest w stanie wypełniać tę misję. Jesteśmy też bardzo otwarci na klientów, którzy nie potrzebują wielkiej ilości opakowań, a więc mówimy również o małych przedsiębiorstwach. Mamy sporo takich transakcji. Na tym buduje się skala. Każdy, kto potrzebuje min. 20 szt. opakowań, jest w stanie się u nas zaopatrzyć. Możemy też dowolnie miksować określone pakiety produktów.

Partnerskie podejście do zaopatrywania firm w opakowania z tektury falistej oraz akcesoria do pakowania, wysyłki i transportu towarów skutecznie zapewnia przedsiębiorstwom komfort i poczucie bezpieczeństwa w tym zakresie.

Warto dodać, że możemy obsłużyć tych klientów, których nie są w stanie obsłużyć firmy będące wyłącznie producentami, gdyż co do zasady proces produkcyjny uruchamia się na zamówienia dużej skali, rzędu kilkudziesięciu czy kilkuset tysięcy. I jest to uzasadnione ekonomicznie. Tak więc my stanowimy pewien rodzaj uzupełnienia i zapraszamy do współpracy każdego przedsiębiorcę, bez względu na skalę jego działalności.

Setki wzorów opakowań kartonowych i akcesoriów do pakowania dla e-commerce i biznesu znajdziesz w Grembox: https://grembox.pl/

Podziel się:

Nastepne

Grzegorz Brudnik - Chrzciciel

pon. lis 18 , 2024
Grzegorz Brudnik – Chrzciciel. Malownicza beskidzka wieś, tajemnicza śmierć trzynastoletniego chłopca w zbiorniku elektrowni na szczycie Żaru i tylko jeden człowiek, który za wszelką cenę dąży do prawdy. Komisarz Rafał Lichy po latach wraca w rodzinne strony, ale by znaleźć mordercę, będzie musiał stanąć sam przeciwko wszystkim. Nawet przeciwko własnemu bratu. Tymczasem nadciąga wielka woda. Grzegorz Brudnik, autor świetnie przyjętego „Szafarza“, powraca z noire’ową kontynuacją opowieści o komisarzu Rafale Lichym, […]
Grzegorz Brudnik - ChrzcicielGrzegorz Brudnik - Chrzciciel

Polecamy

Nasze programy medialne:

Symbol

Siła

Wybierz Polskie

/tmp/