Rynek dietetyczny, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, jest ustandaryzowany. Każde przedsiębiorstwo, choć delikatnie odróżnia się identyfikacją, podstawową ofertę ma opartą o tę samą strukturę. Walka o klienta opiera się więc nie o samą ofertę i jakość, która wynika z ceny, a o wartość dodaną.

W tym miejscu pozostaje wciąż pole na innowacje. Takową w ostatnim kwartale 2023 roku, wprowadziła firma „Diety od Brokuła” – zaskakując swoich klientów aplikacją mobilną, dzięki której mają „dostęp do swojej diety w kieszeni”. To nie tylko możliwość złożenia zamówienia i przejrzenia oferty cateringu, ale również wiele możliwości zarządzania swoją aktualną dietą oraz kontem, a nawet śledzenia swoich celów żywieniowych – dzięki nowej zakładce, w której śledzimy spożycie wody, kalorii, a także wypełniamy nasze cele treningowe. Klienci chwalą sobie również nowy, rozbudowany kalkulator dietetyczny, dzięki któremu mogą w kilka minut, po odpowiedzeniu na kilka prostych pytań, obliczyć swoje BMI i poznać najbardziej dopasowaną dietę w ofercie od Brokuła.
Z perspektywy przedsiębiorstwa jest to więc nie tylko sposób na kolejną promocję swojej oferty, ale również możliwość zmniejszenia kosztów, na przykład po stronie Biura Obsługi Klienta. Dzięki uproszczonej wersji Panelu Klienta wiele osób wprowadza podstawowe zmiany w swoim koncie samodzielnie. Pozwoliło to znacząco zmniejszyć ilość zapytań z prośbą o pomoc w zarządzaniu kontem oraz próśb o nanoszenie modyfikacji w zamówieniu, kierowanych do Biura Obsługi Klienta. Możliwość zawieszenia czy przedłużenia diety, zmiana adresu dostawy, zmiana diety czy wyboru posiłków w diecie z wyborem menu – wszystko to jest teraz proste, intuicyjne, a zarazem wyjątkowe na skalę Polski.
„Dieta w kieszeni” to również nowe możliwości reklamowe dla firmy. Każdego dnia klienci tysiące razy otwierają aplikację, by sprawdzić lub wybrać menu na dany dzień, a to są bezpłatne, organiczne wyświetlenia, które mogą ujrzeć informacje o nowej ofercie lub promocji. Korzystanie z powiadomień w smartfonach to również nowa część strategii reklamowej od Brokuła, w której firma wielokrotnie zwiększyła zasięgi oraz open-rate u aktualnych klientów.

Spora, choć jednorazowa inwestycja zwraca się w bieżących działaniach. Zmniejszenie zajętości Biura Obsługi Klienta, nowe sposoby reklamy, a przede wszystkim – wyróżnienie na rynku dzięki własnej innowacji, co pozwala nie tylko przyciągnąć nowych konsumentów oraz uwagę konkurencji, ale również zmniejszyć rotację klientów.
Dlaczego klienci z większą chęcią pozostają na stałe u Brokuła i częściej przedłużają dietę dzięki aplikacji? Bo dla nich to oszczędność czasu i wygoda. Aplikacja została zaprojektowana na podstawie wieloletniego doświadczenia przy obsłudze klientów, dzięki czemu najważniejsze i najczęściej wykorzystywane funkcje są widoczne i dostępne od ręki – wraz z nowymi funkcjami, jak np. śledzenie swoich celów żywieniowych. Pojawienie się na telefonach z iOS i Android to również możliwość wykorzystywania funkcji nowych platform, takich jak system notyfikacji – nie tylko w ramach promocji, ale również ułatwienia klientom na przykład odbioru diety spod drzwi, dzięki powiadomieniu o jej dostarczeniu. Diety od Brokuła chwalą się, że powiadomienie jest dostarczane w czasie rzeczywistym, zanim jeszcze kierowca dostarczający dietę opuści klatkę schodową.
Intuicyjność w obsłudze oraz prostota, w połączeniu z wyjątkowością – to fundamenty aplikacji od Brokuła, która dzięki temu buduje więź ze swoim klientem. Dieta u Brokuła nie jest teraz wyłącznie usługą, ale staje się integralną częścią życia, dzięki której możemy zarządzać swoim procesem odżywiania wprost z telefonu. Na kolejnym etapie spółka spełnia swoją obietnicę reklamową: „coś więcej niż jedzenie”.
Opr. Tomasz Popławski