W dniach 7 -8 grudnia odbyła się II edycja Festiwalu Komunikacji Społecznej Trzy światy – świat realny, świat wirtualny, świat opowiadany organizowanego przez Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej oraz Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta w Częstochowie.
W pierwszym dniu Festiwalu odbyły się panele dyskusyjne w formule science to public, a tematyką była Magia wartości. Panele przygotowywane były wspólnie z ekspertami Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Komunikacja Marketingowa. Dyskusja dotyczyła sposobu współdzielenia współczesnych wartości oraz różnic generacyjnych i kulturowych mogących występować w odniesieniu do współodczuwania wartości. I tak w świecie realnym dyskutowano o pułapce wartości marek – jej prawdach, półprawdach i kłamstwach a więc, przede wszystkim, o green washingu. Świat wirtualny związany był z wirtualną aksjologią i myślącymi maszynami, a zatem królowała w nim sztuczna inteligencja. W świecie opowiadanym rozmawiano natomiast o przyszłości komunikacji i tym co będzie w niej istotniejsze – magia słowa czy wartość obrazu.
W tym dniu miał także miejsce Program Profilaktyki Uzależnień skierowany do uczniów częstochowskich szkół. Uczniowie mogli wysłuchać dwóch prelekcji oraz debaty w stylu oksfordzkim pt. „Alkohol rzecz zbędna?” przygotowanej przez uczniów Zespołu Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta w Częstochowie oraz IX LO im. C.K. Norwida w Częstochowie.
W drugim dniu w Akademickim Centrum Kultury mogliśmy obejrzeć występ Teatru „Radwanek”, który prowadzony jest przez Fundację Anny Dymnej „Mimo Wszystko”. Fundacja została także partnerem konkursu „Magia wartości – influencerzy dobra”, który organizowany jest w ramach Festiwalu. Uczestnicy przygotowują plakaty i filmy reklamowe o tematyce społecznej – finał konkursu miał miejsce właśnie 8 grudnia w ACK.
Partnerzy Festiwalu: Sektorowa Rada ds. Kompetencji Komunikacja Marketingowa oraz Urząd Miasta Częstochowy.
Partner konkursu: Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”.
Patronaty: Prezydent Miasta Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk oraz JM Rektor Politechniki Częstochowskiej prof. dr hab. inż. Norbert Sczygiol.
Patronat medialny: Radio Jura
Sponsorzy: FC Auto System, Exact Systems, Avia Unimot, Batna 24, SGP Group, Agencja Rozwoju Regionalnego, Asten Group oraz Test Systemy Uszczelniające.