TANDEM: innowacyjne elementy przejazdów kolejowo-drogowych

O inwestycjach w nowe technologie i innowacyjnych elementach przejazdów    kolejowo-drogowych rozmawiamy z Henrykiem Jungiem, członkiem zarządu firmy TANDEM Sp. z o.o.

Marka TANDEM od lat uchodzi za jednego z liderów w branży wielkogabarytowych prefabrykatów żelbetowych. Jak państwo to osiągają?

Nieustannie inwestujemy w nowości technologiczne. Dokonaliśmy np. zakupu nowych suwnic, które wesprą naszą codzienną działalność, czyli produkcję żelbetowych elementów wielkogabarytowych, takich jak słupy, belki, pale prefabrykowane, a także ściany oporowe – TANDEM Blok System® oraz ściany oporowe typu „L” i „T”. Podkreślę, że w 2018 roku kupiliśmy nową, zautomatyzowaną, sterowaną komputerowo linię produkcyjną do wyrobu prefabrykatów w technologii szybkiego rozformowania. Jest to pierwsza tego typu linia technologiczna w Polsce. Umożliwia ona wykonanie prefabrykatu  poprzez łączenie różnych materiałów – ceramiki, betonu, stali czy tworzyw sztucznych co umożliwia produkcję np.: okładzin górniczych, płyt drogowych i ażurowych, umocnień nasypów, skarp, koryt rzek oraz prefabrykatów kolejowych. Zakup tych urządzeń pozwolił nam wprowadzić nową jakość do produkcji i znacząco rozszerzyć asortyment. Dzięki tym inwestycjom umocniliśmy swoją pozycję na rynku.

Warto wspomnieć, że TANDEM to polska marka podbijająca rynek już od prawie 30 lat.

Zgadza się. Istniejemy od 1993 r. i od samego początku działamy w branży budowlanej. Zajmujemy się obsługą kontrahentów w zakresie budownictwa przemysłowego i kolejowo-drogowego, jak również klientów indywidualnych. Systematycznie rozwijamy kolejne technologie, chcąc sprostać rosnącym wymaganiom klientów. Dzięki nieustannemu rozwojowi, z niegdyś małej, kilkuosobowej firmy staliśmy się przedsiębiorstwem zatrudniającym około 100 pracowników.

Jakimi jeszcze innowacjami mogą się państwo pochwalić?

Wprowadziliśmy na rynek system z krawężnikiem kolejowo-drogowym, który posiada zastrzeżony europejski wzór przemysłowy nr 009047616. Krawężniki te stosowane są pod zabudowę przejazdów kolejowych, tramwajowych lub jako element rozdzielający różnego typu nawierzchnie np. kostka granitowa – masa bitumiczna. Pozwalają na trwałe przytwierdzenie zewnętrznych płyt przejazdowych do nawierzchni drogowej, dzięki czemu płyty zabezpieczone są przed przesuwaniem. Nasze krawężniki stwarzają możliwość współgrania z klasycznymi krawężnikami drogowymi, a jest to możliwe dzięki zastosowaniu ścięcia krawężnika T-KD. Rozwiązanie to zwiększa bezpieczeństwo pojazdów w trakcie pokonywania przejazdów torowych i połączeń nawierzchni drogowych.

Rozmawiał: Tomasz Popławski

Podziel się:

Nastepne

Kiedy w domu jest za zimno… czyli zdrowie a niska temperatura

pt. wrz 23 , 2022
Zbyt niska temperatura w domu na różne sposoby może sprzyjać kłopotom ze zdrowiem – przestrzegają eksperci. Dla niektórych już niewielka różnica utraty ciepła może mieć niebagatelne znaczenie. Nie warto też jednak przesadzać z ogrzewaniem. Dowiedz się więcej. Ceny prądu, węgla i gazu w górę, a temperatura w dół – tak można w skrócie opisać najbardziej prawdopodobny scenariusz na nadchodzący, zimowy czas. Minister klimatu stwierdziła niedawno, że temperatura 17 stopni C. […]

Nasze programy medialne:

Symbol

Siła

Laur Internetu

Wybierz Polskie