Rosnące ceny towarów i usług, wynagrodzenia, paliwa, powrót podatku, to nie jedyne problemy związane z kosztami, z którymi musi mierzyć się firma cateringowa. To także oczekiwania klientów dotyczące jak najniższej ceny, gdzie głównym konkurentem nie jest inna marka z tej branży, lecz… gotowanie w domu.
Rosnące koszty prowadzenia firmy cateringowej zaczynają się dosłownie od kuchni. To tutaj trafiają produkty, z których tworzone są posiłki, a te znacząco podrożały w ciągu ostatnich trzech lat. Stale wahające się ceny produktów oraz półproduktów, stanowiące największą część kosztów produkcji jedzenia, powodują, że kilkukrotnie w ostatnich trzech latach zaistniała potrzeba podniesienia cen diety. Nie pomagają również utrudnienia w prowadzeniu biznesu, takie jak wprowadzenie opłaty za opakowania plastikowe w styczniu 2024 br., wskutek której koszt każdego pojedynczego posiłku wzrasta, czy przywrócenia podatku VAT na żywność od marca br.
Na szczególną uwagę zasługują także koszty mediów, czyli prądu, wody czy gazu, gdzie do ceny trzeba doliczyć szacowany koszt ich zużycia na linii produkcyjnej. Nie należy zapominać o koszcie leasingów oraz samego sprzętu, które są zdecydowanie większe niż np. 5 lat temu. Do tego doliczmy naprawy maszyn oraz koszty udoskonalania i automatyzacji pracy.
Część pracy wykonywana jest ręcznie, co również jest rosnącym kosztem w ostatnich latach, poprzez rosnącą płacę minimalną. A trzeba podkreślić, że firma Diety od Brokuła nie zapomina o najważniejszym czynniku przy dostarczaniu diet, czyli właśnie o ludziach, którzy zarówno za dnia, jak i w nocy, przygotowują ponad sto tysięcy posiłków, które następnie są rozwożone po całej Polsce. Oferując im lepsze warunki czy też dodatkowe benefity, sprawia, że czują się doceniani i zmotywowani.
Gotowanie jedzenia nie jest prostym i tanim logistycznie procesem, zwłaszcza gdy dietę dostarcza się do niemal 4000 miejscowości. Kilkaset chłodni, które każdego dnia robią tysiące kilometrów, to spory koszt w budżecie firmy, zarówno po stronie utrzymania pojazdu w nienagannym i reprezentacyjnym stanie, jak i samych kosztów paliwa.
Wszystko to powoduje, że na horyzoncie wyrasta nowy i największy konkurent – gotowanie w domu. Choć wymaga ono poświęcenia znacznej ilości czasu, nie tylko na przyrządzenie posiłku, ale również zakupy, to dla wielu osób wciąż wygrywa ono pod względem ekonomicznym. Nie dla każdego jednak jest to najważniejszy czynnik. Dla niektórych ważniejsza jest oszczędność czasu czy problemy związane z zakupem produktów np. przez brak samochodu. Są również osoby, które preferują jakość posiłków lub doceniają ich codzienną zmienność w menu.
Diety od Brokuła pomagają w ważnych aspektach, na których zależy tej części klientów, którzy wybierają dietę zamiast samodzielnego gotowania. To m.in. zróżnicowana oferta i ponad 30 wariantów diet, w tym dieta z wyborem menu. Dostęp do bezpłatnych konsultacji dietetycznych to kolejny duży krok, dzięki któremu klienci czują się zaopiekowani przez cały okres diety, ponieważ na bieżąco mogą porozmawiać ze specjalistami na temat swoich wyborów oraz celów żywieniowych.
Z kolei po stronie biznesowej firma nie ma sobie równych – docieranie do nowych miejsc, przy jednoczesnym optymalizowaniu tras kierowców zwiększa pulę potencjalnych klientów niedużym kosztem. Ten również zmniejszany jest dzięki współpracy i wsparciu lokalnych, a przede wszystkim polskich firm. Korzystanie z wyrobów lokalnych mleczarni, sadów albo krajowych producentów – jest codziennością w Dietach od Brokuła. Tam, gdzie to możliwe, wprowadzana jest również automatyzacja pracy, która w rozliczeniu rocznym cechuje się zmniejszonym kosztem produkcji.
Te i inne aspekty pomagają utrzymaniu jednej z najniższych cen na rynku. Dzięki temu Diety od Brokuła docierają do klienta, któremu zależy na dopasowanej diecie, zyskującemu wsparcie, takie jak konsultacje dietetyczne, a który, spoglądając na bezpośredni koszt miesięcznej diety w stosunku do miesięcznych zakupów i gotowania, samodzielnie wybiera to, co dla niego najlepsze – Diety od Brokuła.