Inwestycje w infrastrukturę i nowoczesne technologie

komentarz Agnieszki Świerszcz, CEO DHL Parcel

Branża e-commerce i kurierska są ze sobą ściśle powiązane. Aby sprawnie obsłużyć coraz większą liczbę zamówień, konieczne są inwestycje w infrastrukturę i technologie – sortownie, centra logistyczne czy mocną sieć OOH (przyp. red.:out of home delivery). DHL Parcel Polska inwestuje m.in. w automaty paczkowe, a w okolicach Poznania buduje Międzynarodowe Centrum Logistyczne, które obsłuży także przesyłki zagraniczne i będzie wyposażone w system sortujący blisko 50 tys. paczek na godzinę.

Strategiczne inwestycje infrastrukturalne

Choć deklaracje konsumentów związane z ograniczaniem zakupów online mogły zaniepokoić przedstawicieli rynku e-commerce, to okazuje się, że klienci nadal chętnie robią zakupy online, szukając w sieci konkurencyjnych cen i większego wyboru asortymentu. 

Systematycznie zwiększający się wolumen przesyłek powoduje, że firmy rozwijają swoją infrastrukturę, aby w pełni zaspokoić potrzeby klientów. W DHL Parcel, dzięki strategicznym inwestycjom infrastrukturalnym znacznie zwiększyliśmy wydajność w zakresie zbioru, doręczania i sortowania przesyłek w Polsce. Obecnie duże inwestycje realizujemy w zachodniej części Polski. Działalność rozpoczął już nowoczesny terminal w Kostrzynie koło Poznania. Jednak nie zatrzymujemy się i jeszcze w tym roku zacznie działać Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL, które obsłuży także ruch zagraniczny, związany m.in. z wymianą handlową z naszymi zachodnimi sąsiadami. Trzeba podkreślić, że idealnie wpisaliśmy się w trend rosnącego znaczenia międzynarodowych przesyłek e-commerce. Znajomość potrzeb europejskiego konsumenta, silna pozycja marki DHL w Polsce i na świecie oraz ciągłe doskonalenie oferty naszych dostaw oraz zwrotów krajowych i międzynarodowych pozwalają nam rosnąć w tym segmencie przesyłek w tempie szybszym, niż reszta rynku w Polsce. Nie bez znaczenia dla tego sukcesu jest fakt, że na kluczowym rynku eksportowym Polski, to jest w Niemczech, to właśnie DHL jest najbardziej oczywistym wyborem dla zdecydowanej większości kupujących przez Internet. Niemieccy konsumenci są szczególnie przywiązani do swojego krajowego przewoźnika, jakim jest DHL. Niemcy są też niekwestionowanym liderem przesyłek nadawanych z Polski. Z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, że to właśnie nasz kraj jest 4. największym unijnym eksporterem do Niemiec.  

Międzynarodowe Centrum Logistyczne w zachodniej Polsce to jedna z największych inwestycji Grupy DP DHL w Europie Środkowo-Wschodniej. Obiekt będzie miał powierzchnię 32 tys. m2 i wyposażony zostanie w trzypoziomowy sorter o wydajności operacyjnej na poziomie 50 tys. paczek na godzinę. Realizację nowych inwestycji zawsze prowadzimy z troską o środowisko. Zgodnie z naszą strategią GoGreen Międzynarodowe Centrum Logistyczne wyposażone zostanie w szereg ekologicznych rozwiązań, jak m.in. zielone dachy na budynkach biurowych, pompy ciepła do ogrzewania lub chłodzenia powierzchni biurowej czy technologia oświetlenia LED.

Istotne są również technologie

Świat e-handlu wiąże się z digitalizacją na każdym etapie procesu. Dlatego stawiamy na cyfrowe rozwiązania dla naszych klientów. Integracja technologii w procesach i usługach DHL pozwala nam skutecznie odpowiadać na potrzeby klientów oraz wspierać efektywność operacyjną i kosztową. Rozwiązania takie jak: wygodne zwroty, sieć OOH złożona z punktów POP i automatów POP BOX, platforma do nadawania paczek paczking.pl, usługa „Przekieruj”, służąca zarządzaniu przesyłką, system powiadomień oraz track&trace, godzinowe przedziały doręczeń i wiele innych, to przykłady projektów, działań i usprawnień, które rozwijają nasz biznes.

Dziś klienci kupujący online oczekują od firm kurierskich pełnej swobody i elastyczności w obszarze doręczeń przesyłek. Coraz częściej decydują się na dostawy w systemie out of home, dzięki czemu swoje zakupy mogą odbierać w najbardziej dogodnym dla siebie czasie i miejscu. 

W ciągu ostatnich trzech lat udział nadań i odbiorów poza domem (OOH) w rynku paczek zwiększył się aż trzykrotnie. Odpowiadając na te trendy, wprowadzamy sieć automatów paczkowych POP BOX. Uzupełniły one naszą dotychczasową ofertę obejmującą doręczenie do POP przez kuriera na wskazany adres. Maszyny pojawiają się systematycznie się na terenie całej Polski. 

Co ważne, zapewniamy konkurencyjne rozwiązania rynkowe, spełniające oczekiwania klientów. Dostarczane do automatów DHL paczki będą czekać na odbiór aż do czterech dni, czyli znacznie dłużej niż w maszynach dotychczas dostępnych na rynku, oferowanych przez inne firmy kurierskie. Dzięki temu klienci mają możliwość dokładnego zaplanowania swojego dnia oraz odbioru lub nadania paczki o dogodnej porze.

Podejmowane przez nas działania to również kolejny, ważny krok naszej firmy w stronę zrównoważonego rozwoju. Wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, które są odpowiedzią na potrzeby klientów, skutecznie łączymy z ochroną środowiska. Dostawy do sieci DHL POP, których jest już w Polsce ponad 14 tysięcy, oraz automatów paczkowych, znacznie przyczyniają się do ograniczenia emisji CO2. Podczas dostawy do sieci DHL POP nasi kurierzy pokonują mniej kilometrów, co przekłada się na redukcję emisji tego gazu o około 60%.

Podziel się:

Nastepne

<strong>Electris: wiodący producent komponentów miedzianych inwestuje</strong>

śr. mar 1 , 2023
Zakrojone na dużą skalę inwestycje będą miały miejsce w Białce k. Makowa Podhalańskiego. Znajduje się tam nowoczesna siedziba oraz zakład produkcyjny polskiej firmy Electris, producenta i jednego z czołowych dostawców podzespołów oraz elementów miedzianych i aluminiowych. W ubiegłym roku Electris otrzymał pozytywną decyzję o wsparciu Krakowskiego Parku Technologicznego na dużą inwestycję realizowaną w ramach programu Polska Strefa Inwestycji. Całościowy plan, którego wdrożenie rozłożone jest do końca 2026 roku, obejmuje m.in. […]

Nasze programy medialne:

Symbol

Siła

Wybierz Polskie