Arcymistrzowie globalnego biznesu

Dr Adam Mokrysz, prezes  zarządu Grupy MOKATE to wyjątkowy sukcesor. Łączy pasję do szachów z mistrzowskim poruszaniem się w świecie biznesu aż w 73 krajach. Wygrywa na obu tych polach. W efekcie ponad 70 proc. przychodów firmy stanowi eksport.

Grupa MOKATE, polska firma rodzinna zbudowana z pasją i określonymi wartościami, niezmiennie od ponad 30 lat jest wierna swoim zasadom. Zarządzana od 2016 roku przez dr Adama Mokrysza nie tylko odnosi sukcesy biznesowe, ale chętnie dzieli się osiągnięciami oraz doświadczeniem. Sukcesor rodzinnego biznesu zaraża pasją młode pokolenia. Pasją do szachów i do przedsiębiorczości. Zawsze chciał wygrywać i udało mu się. Jego sukcesy idą w parze ze społeczną odpowiedzialnością. Grupa Kapitałowa Mokate buduje CSR między innymi w oparciu o popularyzację gry w szachy, nie tylko u dorosłych, ale przede wszystkim u dzieci. Okazuje się, że to świetny pomysł! W Ustroniu,  dzięki Grupie Mokate działają klasy szachowe dla uczniów klas 1-3.

Ta wyjątkowa działalność połączona z promowaniem marek kawy Mokate i herbaty Loyd, daje bardzo dobre efekty.

Zaszczepiać szachowe wartości

Szachy to królewska gra. Bardzo logiczna, praktyczna, z wieloma możliwościami, ucząca myślenia strategicznego. Mówi się: „Naucz dziecko gry w szachy i nie martw się o jego przyszłość”. Szachy uczą wygrywania, ale i przegrywania.

– Ta gra to nasza tradycja rodzinna – podkreśla dr Adam Mokrysz. – Grał dziadek, grał tata, ja zacząłem grać w wieku 4 lat. Byłem pasjonatem szachów i zostałem również zawodnikiem, grałem w klubie. Przestałem na studiach z uwagi na inne obowiązki, ale wróciłem do gry po 10 latach i zacząłem popularyzować ją w Polsce. Postawiłem sobie za osobisty cel podzielenie się tą pasją z innymi, poprzez m. in. duże zaangażowanie naszej firmy w promocję szachów.

Rzeczywiście firma aktywnie wspomaga Polski Związek Szachowy, prowadzi kilka programów popularyzujących szachy, powołała Akademię Szachową MOKATE oraz wspiera projekt „Edukacja przez szachy w szkole”.

Szachy łączą pokolenia

Wkrótce dzięki MOKATE Ustroń ponownie zamieni się w światową stolicę szachową. To właśnie w tym pięknym podbeskidzkim mieście, w którym znajduje się siedziba spółki, od 13 do 20 sierpnia odbędzie się Festiwal Szachowy pod nazwą „Szachy w Ustroniu łączą pokolenia”. Na jego zakończenie 20 sierpnia odbędzie się wyjątkowe wydarzenie z Garrym Kasparowem w roli głównej. Arcymistrz szachowy przyjął zaproszenie prezesa MOKATE. Oczywiście zaproszenie do wzięcia udziału w turnieju. Ciekawe, kto wygra, czy Garry Kasparow czy Adam Mokrysz? Szykuje się arcyciekawa rozgrywka symultaniczna. To nie lada gratka, nie tylko dla zagorzałych fanów gry. Kasparow po raz pierwszy w Ustroniu, w Mokate!

Organizacją festiwalu zajmuje się Śląski Związek Szachowy przy współpracy z Urzędem Miasta Ustroń, Emphie Solutions, UKS Pionier Jastrzębie Zdrój i naturalnie MOKATE. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął marszałek województwa śląskiego Jakub Chełstowski.

W ramach festiwalu przy kawie MOKATE odbędzie się też nocny turniej w systemie mieszanym: 3 rundy po 5 minut, 3 rundy po 10 minut i 3 rundy po 15 minut. To będzie znakomita okazja poznania nowych oraz tradycyjnych produktów Mokate. 

A Family Business

– Firma Mokate to od samego początku biznes rodzinny. Wszystko, co zbudowaliśmy przez ostatnie 30 lat, stworzyliśmy jako rodzina. Oczywiście otaczaliśmy się wspaniałymi ludźmi, profesjonalistami o bardzo wysokich kompetencjach. Wiemy, że nasz biznes zbudowany na takich wartościach stanowi przewagę konkurencyjną – podkreśla Adam Mokrysz.

Dlatego też firma postanowiła propagować tę przewagę, dodając do logo korporacyjnego claim „A Family Business”. To też przekłada się na zawiązywane relacje biznesowe: MOKATE często preferuje współpracę z innymi rodzinnymi firmami, gdzie podobne wartości są dla obu stron wspólnym mianownikiem.

Międzynarodowy gracz

W ostatnich latach MOKATE notuje duże sukcesy na rynkach międzynarodowych. Krok po kroku buduje tam swoją pozycję. Ambicją firmy jest przede wszystkim stworzenie dobrze prosperującego, długofalowego biznesu, z jednoczesnym poznawaniem realiów rynkowych i uczeniem się współpracy z lokalnym zespołem o innej kulturze, mentalności, myśleniu.

 – Od początku traktowałem i wciąż traktuję międzynarodowy biznes jako projekt przyszłości – mówi dr Adam Mokrysz. – Lubię pionierskie wyzwania. Dlatego rozwijamy tam nasze marki Mokate i Loyd nie oczekując natychmiastowego sukcesu. Budujemy na lata. Różnice kulturowe będą istniały zawsze, ale ważne jest zbudowanie pomostu, porozumienia i dobrych relacji z partnerem biznesowym. Wierzymy, że MOKATE ma ogromny potencjał międzynarodowy do dalszego wzrostu i z szachową pasją go realizujemy.

Anna Knapek

Podziel się:

Nastepne

Sierpniowe nowości Monolith Video

pt. sierpień 13 , 2021
Gra szpiegów Benedict Cumberbatch („Gra tajemnic”, „Sherlock”) jako brytyjski biznesmen, który podejmuje się śmiertelnie ryzykownej misji. Prawdziwa historia starcia wywiadów, którego stawką był wybuch III wojny światowej. Początek lat 60. XX wieku. Świat pogrążony jest w zimnej wojnie. Napięcie między USA i ZSRR osiąga apogeum, grożąc wybuchem III wojny światowej. W tych szalenie trudnych okolicznościach MI6 i CIA postanawiają zwerbować londyńskiego biznesmena Greville’a Wynne’a. Ma on nawiązać kontakt z niezwykle […]

Nasze programy medialne:

Symbol

Siła

Laur Internetu

Wybierz Polskie