Blachotrapez podbija Amerykę

O ekspansji polskich produktów BTR Systems, czyli pokryć dachowych z kruszywem skalnym, rozmawiamy z Rafałem Michalskim, CEO Grupy Blachotrapez

BTR Systems zawitał na nowych rynkach. Ostatnio również za oceanem. Jak przebiega ekspansja?

BTR Systems to pierwszy globalny produkt w naszej ofercie. Potencjał sprzedażowy tego rozwiązania można – w pewnym stopniu – odnieść do branży okien PVC, które sprzedają się wszędzie, bo są produktem powszechnym. Z blachodachówką jest o tyle inaczej, że w krajach takich jak Włochy, Wielka Brytania czy państwa skandynawskie nie ma zwyczaju krycia dachów blachą. Z kolei za oceanem tradycja krycia dachów gontem bitumicznym z takim à la kruszywem skalnym ma się dobrze, ale nasze stalowe pokrycia z kruszywem skalnym – to jakościowo produkt o kilka klas wyżej. I to są właśnie rynki, na które weszliśmy. To długi i bardzo złożony proces, który niesie też ze sobą wiele ryzyk, jeśli chodzi o wykonanie produktu, dlatego nie dziwię się, że nasi rodzimi konkurenci się go nie podjęli. Mamy spółkę w Kanadzie, przez którą dystrybuujemy nasze produkty BTR Systems. Z kolei w Stanach Zjednoczonych uruchomiliśmy firmę wraz z magazynem. Pierwsze osiedla pokryte naszym produktem z kruszywem skalnym właśnie powstają. Już wkrótce będziemy mogli się pochwalić osiedlem wielkości ok. 450 domów, mówimy zatem o inwestycji na dużą skalę, co jest specyfiką tamtejszego rynku.

Jak podeszliście do badania rynku?

Jestem raczej sceptyczny do wszelkiego rodzaju raportów dostępnych w Polsce, bo wiem, jak one powstają i nie dotarłem jeszcze to takich zestawień, które spełniłyby moje oczekiwania. Uważam, że rynku należy doświadczyć, zbadać go niejako organoleptycznie. Tak więc jest to zdecydowanie masa czasu spędzonego na spotkaniach z potencjalnymi kontrahentami, z którymi można porozmawiać na temat ich portfolio; zobaczyć, co oferują, gdzie kupują dane produkty. Czyli przede wszystkim mówimy o bezpośrednim researchu, aby poznać kulturę rynku.

Warto przy tym dodać, że ogromny atut pokryć BTR Systems stanowi fakt, iż jest to produkt praktycznie niepalny, czego nie możemy powiedzieć o goncie bitumicznym czy też mówiąc inaczej – papie. Wystarczy spojrzeć na filmy z pożarów na Hawajach. Można na nich zobaczyć, jak wszystkie budynki dookoła spłonęły, a zachował się jedynie dom z dachem z blachy. Od dachu się zaczyna.

Co stoi za dobrym przyjęciem pokryć dachowych BTR Systems?

Przede wszystkim dużo wysiłku poświęciliśmy na znalezienie właściwych ludzi, którzy mieli jakikolwiek styk z technologią produkcji tego typu wyrobów. Na początku uruchomiliśmy linię eksperymentalną, którą zakupiliśmy – i którą właściwie przerobiliśmy w 90% pod nasze potrzeby. W ten sposób też się uczyliśmy. Po latach intensywnej pracy mamy profesjonalną, wysokowydajną linię produkcyjną. 

Czy szykujecie się do zdobywania kolejnych rynków?

Tak, rozwijamy się też w krajach ościennych i Skandynawii, ale w tej chwili przede wszystkim skupiamy się na USA i Kanadzie. Są to tak duże rynki, że na ten moment nie ma potrzeby, aby geograficznie się rozszerzać. Zdajemy też sobie sprawę z tego, że ekspansja to proces. Bardzo ważne jest budowanie zaufania u klientów, dla których jest to nowy produkt. Koncentrujemy się obecnie na sprzedaży i optymalizacji produkcji. Pielęgnujemy to, co już jest. Doskonalimy się.

Pokrycia dachowe BTR Systems BTR Systems będący częścią Grupy Blachotrapez to pierwszy polski producent pokryć dachowych z kruszywem skalnym. Grube, skalne ziarno tworzy skuteczną barierę odporną na czynniki atmosferyczne. Powierzchnia pokryć dachowych z kruszywem skalnym jest odporna na zarysowania i uszkodzenia. To większa wygoda w transporcie i podczas montażu, ale także w codziennym użytkowaniu. Atutem takich pokryć jest również zdolność do tłumienia dźwięków, co podnosi znacząco komfort przebywania na poddaszu w trakcie ulewy czy gradobicia. Pokrycia z kruszywem skalnym to również ochrona przed nadmiernym przegrzewaniem się pomieszczeń. Surowiec, z którego powstają produkty BTR Systems, jest objęty gwarancją funkcjonalną na 60 lat. Produkt sprzedawany jest w pięciu wariantach przetłoczeń: Thunder, Blizzard, Storm, Mistral i Bolt.

Podziel się:

Nastepne

Gdy pacjenci „głosują nogami” 

czw. lip 4 , 2024
Prof. Jan Krakowiak, prezes Poddębickiego Centrum Zdrowia, nie ma wątpliwości, że służbę zdrowia powinno się w Polsce urynkowić. Idea jest prosta: pacjenci sami wybierają, do której placówki chcą się udać i u którego lekarza leczyć (czyli „głosują nogami”). Za lekarzem idzie pacjent, a za pacjentem – pieniądz. Pytamy, jak ta koncepcja mogłaby się sprawdzić w rzeczywistości Panie profesorze, od lat jest pan propagatorem idei działania służby zdrowia na zasadzie wolnego […]
Poddębickie Centrum ZdrowiaPoddębickie Centrum Zdrowia

Nasze programy medialne:

Symbol

Siła

Wybierz Polskie