Hansped: elastyczność – klucz współczesnego sukcesu

Z Anną Hanusiak-Tatarską, założycielką i współwłaścicielką Hansped Transport i Spedycja Sp. z o.o. S.K.A. rozmawia Jakub Lisiecki

Są państwo liderem usług transportowych, szczególnie w niszy stalowej, ale i innych. Co Hansped posiada „na pokładzie” wyróżniającego firmę na tle rynku?

Realizacja procesu przewozu nie ma dla nas tajemnic. Zlecenia realizujemy na czas. Potrafimy przewidywać wydarzenia, szybko reagować na zapotrzebowanie klientów i podporządkować się pod potrzeby. Jesteśmy dyspozycyjni. Wszystkie przewożone przez nas ładunki podlegają ubezpieczeniu OCP i OCS, a pojazdy wyposażone są w systemy GPS, dzięki czemu monitorujemy ładunek na całej trasie. Jakość, terminowość, rzetelność informacji – to także nasza domena. Mamy ponad 25 lat praktyki w branży. Atrakcyjna cena pozwala nam dopasować stawki do rodzaju taboru i oczekiwań klienta. Obsługa ponad stu stałych klientów jest najlepszą naszą rekomendacją do rozpoczęcia współpracy z każdym nowym zleceniodawcą. Cenimy sobie szeroko pojętą etykę w biznesie, zapewniając przy tym klientom oszczędność czasu oraz bezcenny – tak zwany – święty spokój.

Mamy od kilku lat czasy niepewności: pandemia, wojna, inflacja. Jak wpływają one na funkcjonowanie spółki?

Stałą częścią zarządzania w perspektywie ostatnich kilkunastu miesięcy stało się działanie elastyczne i szybkie. Jako zarządzająca muszę odnajdywać się każdego dnia w dużej zmienności i nieprzewidywalności. Musimy mierzyć się z tym, że trafne decyzje, jakie podjęliśmy rok wcześniej – dziś niekoniecznie się sprawdzają. W coraz większym stopniu na nasz biznes mają wpływ zmiany globalne. Zaliczam do nich m.in. zawirowania polityczne i związane z tym czynniki kształtujące ceny paliw, które nie są stabilne. Dużym wyzwaniem jest globalny kryzys gospodarczy, który przekłada się na szukanie oszczędności przez naszych kontrahentów. Z jednej strony mamy więc rosnące wymagania co do reżimów ekologicznych, a z drugiej – presję na niższe ceny usług transportowych. Efektem kryzysu jest też zmiana in minus liczby zleceń ze strony wielu stałych klientów, którzy ograniczają produkcję lub czasowo ją wstrzymują. To wymaga zwiększania naszych wysiłków w celu pozyskania nowych klientów, aby utrzymać stały portfel zamówień. Dużym wyzwaniem są też stale rosnące koszty prowadzenia działalności, a w szczególności koszty pracownicze, które stanowią coraz większy procent budżetu firmowego.

Właśnie. Pracownicy niemal jak rodzina – to znak rozpoznawczy Hanspedu. Jak utrzymywać wspaniałą atmosferę przy dynamicznie zmieniających się realiach?

Pandemia spopularyzowała nowe narzędzie dla pracownika: pracę zdalną. Fakt ten utrudnił pracodawcom utrzymywanie wzajemnej wspólności, wzajemnych relacji, tworzenia całości jako zespół. A przecież dobra, motywująca atmosfera w firmie jest dla nas kluczem do sukcesu – bo to zespół robi wyniki. Już od lat na stałych usługach mam psychologa pracy. Mam zmysł wychwytywania wszelkiego rodzaju nieporozumień wśród zespołu i natychmiast reaguję na to, by nie dopuszczać do rozognienia konfliktu. Każde pokolenie mówi innym językiem, dlatego ważne jest dbanie o zespół i jego dobre samopoczucie. Ważna jest dwustronna komunikacja wewnętrzna, tworzenie atmosfery dialogu. Zależy mi na rodzinnej atmosferze w biurze, dlatego dla mnie biznes to nie tylko twarde zarządzanie, rozliczanie, egzekwowanie i kontrola, lecz coś więcej. Organizuję śniadania i inne poczęstunki w biurze. Dbam o pracowników i właśnie to daje firmie wielką przewagę nad konkurencją. Nie chcę, żeby Hansped w przyszłości stał się korporacją. Siłą mojej firmy są ludzie. Ważne jest więc zadbanie o dobrostan psychologiczny pracownika, jego komfort pracy, ale i kondycję psychofizyczną.

Jakie priorytety wyznaczają sobie państwo na najbliższy czas?

W aktualnej, trudnej sytuacji rynkowej kluczowym elementem, o jaki trzeba zadbać, jest elastyczność. Trzeba skutecznie działać w zmiennym otoczeniu biznesowym i poszukiwać nowych rozwiązań. Na pewno rok 2024 będzie kontynuacją wdrażania kolejnych procesów, mających na celu dywersyfikację kosztów. Obawiam się, że panujący kryzys rozciągnie się jeszcze na trzy kwartały kolejnego roku. Jestem jednak przekonana, że również tym razem sobie poradzimy i utrzymamy swoją dotychczasową znaczącą pozycję na rynku. Hansped to silna marka, z którą wiążą się pozytywne skojarzenia na czele z doświadczeniem – to fundament do budowania trwałych więzi z klientem i przewoźnikiem, a przekłada się on na wzajemną lojalność i chęć obcowania z naszą marką.

Podziel się:

Nastepne

Symbol dla Kalisza Pomorskiego!

śr. gru 20 , 2023
Kalisz Pomorski, prężnie rozwijająca się gmina, odniosła sukces na skalę całego kraju. Nagrodą za sumienną pracę wszystkich mieszkańców „stolicy polskiego ogórka” jest tytuł Symbolu Polskiej Samorządności 2023. Z burmistrzem Januszem Garbaczem rozmawia Jakub Lisiecki Panie burmistrzu, jakie znaczenie ma dla państwa zdobyta nagroda? Ogromne, niczym Oscar w świecie filmu! Postrzegamy ją dwuwymiarowo – w pierwszej kolejności jest to ogromna wartość wewnętrzna dla wszystkich mieszkańców i pracowników, uznanie dla wielkiego zaangażowania […]

Polecamy

Nasze programy medialne:

Symbol

Siła

Wybierz Polskie