Hansped: Kobieta Sukcesu 2021

Rozmowa z Anną Hanusiak-Tatarską o sukcesie kobiety w biznesie zdominowanym przez mężczyzn; o sukcesie liderki, za którą podążają kontrahenci oraz współpracownicy; o sukcesie osoby, z którą chce się współpracować, czego dowodem jest wyróżnienie w programie Symbol 2021, w kategorii Kobieta Sukcesu

Spełniona businesswoman: Anna Hanusiak-Tatarska odbiera Symbol 2021 

Jest pani szefową Hansped Transport i Spedycja Sp.j. Czym jest firma dziś i jak wyglądały pani początki?

Firma zajmuje się transportem drogowym rzeczy. W 1997 roku zaczynałam od realizacji 30 zleceń miesięcznie. Obecnie mamy ich 1200. Obsługuję ponad stu stałych klientów, współpracuję z ponad 2 tys. przewoźników, rocznie realizuję 14,5 tys. transportów, a to przekłada się na liczbę ponad 6 mln przejechanych kilometrów na terenie 32 krajów. Za całość odpowiada 12 fantastycznych członków załogi, dzięki którym firma sięga po kolejne rekordy, bazując na doświadczeniu, rzetelności w działaniu, etyce i konkurencyjnej cenie.

Jak wyglądała droga do obecnego poziomu?

Poziom, który osiągnęłam, wynikał z popytu na świadczone przeze mnie usługi. Wraz z rozwojem branży transportowej w Polsce i Europie należało rozwijać firmę. Pozyskanie coraz to większych i bardziej prestiżowych klientów spowodowało rozwój zespołu, a to wpłynęło na zwiększenie powierzchni biura i wzrostu całej firmy. Osiągnęłam etap, w którym nie chcę już powiększać zespołu. Zależy mi na relacjach, jakie mam ze swoimi pracownikami. Jest dla mnie niezwykle ważne, aby w firmie panowała rodzinna atmosfera, która jest naszą mocną stroną. I z takim zespołem chcę osiągać kolejne rekordy.

Jest pani kobietą sukcesu. Jakie cechy pani zdaniem powinien mieć współczesny menedżer?

Relacyjność. Umiejętność współpracy z ludźmi przez lata, pomimo zmian, jakie zachodzą na rynku. Umiejętność współpracy na każdym polu: z klientami, z dostawcami, z pracownikami. Zauważanie drugiego człowieka. Cyfry nie są najważniejsze. To właśnie relacje przynoszą rezultaty, a te nie tolerują bylejakości. Ważna jest również rzetelność informacji na każdym etapie współpracy i determinacja w osiąganiu wyznaczonego celu.

Czy poprzedni, pandemiczny rok wpłynął na działalność pani firmy?

Transport był jedną z tych branż, które mogły i musiały działać pomimo obostrzeń. Rok 2020 był dla mnie rokiem kolejnych rekordów w ilości zrealizowanych zleceń. 

A jak może pani podsumować bieżący rok?

To dla mnie czas refleksji, a i czas nagród. Odebrałam Honorową Odznakę przyznawaną przez Wojewodę Śląskiego. Kolejne trofeum to statuetka, jaką otrzymałam na 25-lecie bycia menedżerem biznesu. Te wyróżnienia sprawiły, że pierwszy raz pozwoliłam sobie powiedzieć (ale wciąż tylko po cichutku), że jestem z siebie dumna. Że doszłam do takiego poziomu. Że zrobiłam z Hanspedu solidne przedsiębiorstwo, które tak dobrze radzi sobie na rynku. Oczywiście nie osiągnęłabym tego bez moich ludzi, bez ich ducha walki i chęci bycia lepszym każdego dnia. Hansped to ludzie, którym wystarczy pokazać drogę rozwoju, a oni łapią bakcyla i prą, oddając mi przekazaną im dobrą energię w postaci kolejnych rekordów. Jestem bardzo dumna z tego, co wspólnie osiągnęliśmy.

Jak wyglądają pani plany na rok 2022?

Chcę utrzymać pozycję lidera w obsłudze kluczowych klientów oraz skupić się na dużej dywersyfikacji realizowanych transportów, aby utrzymać poziom, który wypracowałam. Ta strategia przełoży się w realny sposób na wyniki finansowe spółki. Ważne jest również dla mnie to, aby zacząć dzielić się owocami moich dokonań. Chcę rozszerzyć dział CSR i wspomagać ciekawe inicjatywy oraz osoby, które potrzebują pomocy. Przyszły rok to „Hansped bliżej Was”, czyli akcja społeczna firmy.

Jakie cechy zadecydowały, że businesswoman odniosła sukces w zdominowanej przez mężczyzn branży?

Fakt, że jestem kobietą, skupiało na mnie uwagę środowiska. Kluczowym jednak było przekonanie kontrahentów, że rozmawiają z równoprawnym partnerem biznesowym. Te czynniki pozwoliły mi na wybudowanie relacji, które trwają po dziś dzień i wspomagają pozycję firmy na rynku. A marka osobista, którą mogę się pochwalić, decyduje o tym, że na brak pracy narzekać nie mogę.

Podziel się:

Nastepne

Miasto dobrych praktyk

śr. gru 22 , 2021
Starogard Gdański, blisko 50-tysięczne miasto, może w ostatnich latach pochwalić się wieloma ciekawymi inwestycjami na poziomie około 30–40 mln zł rocznie. To zyskuje uznanie – Staliśmy się przykładem dobrych praktyk; to, co dla nas było dążeniem do określonych celów zrównoważonego rozwoju, zostało docenione na ogólnopolskiej arenie i zaowocowało m.in. otrzymaniem tytułu Symbolu Polskiej Samorządności 2021 – mówi Janusz Stankowiak, prezydent Starogardu Gdańskiego. – Liczy się dla nas nie tylko rozwój w obszarach infrastruktury inwestycyjnej czy drogowej, ale również […]

Nasze programy medialne:

Symbol

Siła

Laur Internetu

Wybierz Polskie