Kongres Profesjonalistów PR 2024 – wiedza, inspiracje, nowe trendy w AI

W dniach 19 i 20 września br. w Rzeszowie odbył się doroczny Kongres Profesjonalistów PR, jedno z najważniejszych wydarzeń branży komunikacji i public relations w Polsce. Tegoroczna edycja ponownie zgromadziła uczestników z działu komunikacji, administracji, PR i marketingu, oferując okazję do wymiany doświadczeń, inspiracji i dyskusji na temat aktualnych wyzwań i trendów rynkowych, szczególnie w zakresie skutecznego wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie. 

Wyzwania branży PR omawiane na kongresie

Kongres rozpoczął się serią wystąpień poświęconych najnowszym trendom i wyzwaniom, z jakimi mierzą się działy PR oraz panelami dyskusyjnymi, w których uczestniczyli eksperci z wieloletnim doświadczeniem w komunikacji, media relations oraz influencingu. Tematyka debat obejmowała szerokie spektrum tematów, takich jak wpływ sztucznej inteligencji na komunikację, wykorzystaniu narzędzi AI w PR i komunikacji, zmieniającą się rolę mediów w społeczeństwie czy wyzwania związane z komunikacją w czasie kryzysów, szczególnie w erze dezinformacji i natłoku wiadomości.

Jednym z najciekawszych momentów pierwszego dnia była debata o nowej roli PR w erze transformacji cyfrowej. Prelegenci zgodnie podkreślali, że rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji, zmienia sposób, w jaki organizacje się komunikują. Prelegenci byli zgodni, że AI nie zastąpi specjalistów ds. PR, ale na pewno zrewolucjonizuje ich narzędzia pracy. Umiejętność zrozumienia i wykorzystania nowych technologii stanie się podstawą sukcesu w dziale PR, komunikacji i marketingu. Niemniej pojawiły się też nowe zagrożenia –  szczególnie widoczne w bankowości, gdzie ilość ataków hakerskich przewyższa jakąkolwiek inną branżę, a stosowane procedury są znacznie bardziej rygorystyczne, aniżeli w przypadku jakiejkolwiek innej organizacji.

Mając przed oczami różne perspektywy, punkty widzenia, szanse, ale i realne zagrożenia (już teraz momentami trudno odróżnić prawdę od wygenerowanego przez AI materiału tekstowego, graficznego, video czy audio), można śmiało stwierdzić, że sztuczna inteligencja stała się zarówno niezwykle interesującym narzędziem badań rynkowych, jak i ogromną sumą realnych problemów, które jeszcze wygeneruje. Pytanie brzmi, czy jesteśmy na to przygotowani? Czy mając obecną wiedzę, jesteśmy w stanie przewidzieć, jak jeszcze zaskoczy nas AI (w kontekście pozytywnym i negatywnym)? Jak wpłynie na relacje międzyludzkie, jak na biznesy, jak na poszczególne branże? Wciąż wiele pytań pozostaje bez odpowiedzi (pomimo że prelegenci i osoby biorące udział w debacie na wiele z nich odpowiedziały), niemniej najważniejszym elementem pozostaje zdrowy rozsądek i realna kalkulacja otaczającej nas nowej rzeczywistości.

Wartościowe case studies – nauka na podstawie doświadczeń

Podczas obu dni kongresu nie zabrakło wartościowych case studies, w których prelegenci dzielili się swoimi doświadczeniami w rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych oraz wyzwań codziennej pracy. Wyróżniające się prezentacje dotyczyły m.in. komunikacji kryzysowej, kobiet w PR, wpływu influencerów na odbiór reklamy, współpracy influencerów z agencjami (wystąpienie Michaliny Grzesiak, znanej z internetu jako „Krystyno, nie denerwuj matki!”), sposobów komunikacji z otoczeniem czy wzajemnego szacunku osób z branży. Zaprezentowano także wyniki badań „AI w branży PR”.

Gościem specjalnym debaty, na zaproszenie i pomysłodawczyni panelu – Joanny Drabik z HC Agency, była Agnieszka Kaczorowska – tancerka, choreografka, aktorka, prezenterka telewizyjna i osobowość medialna.

W strefie „kawowej” kongres oferował również szereg okazji do networkingu. Uczestnicy mieli szansę nawiązać kontakty, wymienić się doświadczeniami i dyskutować o wyzwaniach, planach, ciekawostkach biznesowych. Wielu z nich podkreślało, że tego typu wydarzenia są niezwykle cenne ze względu na zdobywaną wiedzę oraz możliwość poznania osób o podobnych wartościach życiowych i celach zawodowych.

Kongres jako źródło inspiracji

Kongres Profesjonalistów PR 2024 zakończył się przyjemnym podsumowaniem i podziękowaniami, dostarczając uczestnikom cenną wiedzę teoretyczną oraz praktyczne studia przypadku, mogące bezpośrednio przełożyć się na ich codzienną pracę. Wydarzenie udowodniło, że dział PR to dynamicznie rozwijająca się dziedzina, w której najistotniejsze wydaje się śledzenie najnowszych trendów i umiejętność adaptacji do szybko zmieniających się realiów, a także umiejętność szybkiego reagowania na kryzysy wizerunkowe – co stało się nagminne od czasu pojawienia się mediów społecznościowych, ogromnej dezinformacji czy szybkości przekazywania komunikatów – niekoniecznie tych dobrych.

Tegoroczna edycja kongresu pokazała także, że współpraca między różnymi działami w organizacjach – PR, marketingiem, komunikacją wewnętrzną i administracją – w celu budowania stabilnej i silnej organizacji, stała się nieodzownym elementem strategii biznesu, prowadzonym w niewątpliwie trudnych (do długoterminowego utrzymania wizerunku) czasach.

Jeśli nadarzy się okazja – z przyjemnością pojawimy się na kongresie również w przyszłym roku. Jako patron medialny czujemy się zobligowani do promowania tego, co niesie za sobą realną wartość.

Podziel się:

Nastepne

Graham Masterton - Zjawa

śr. wrz 25 , 2024
Graham Masterton – Zjawa. Królowa Śniegu Andersena przybiera twarz nordyckiej bogini-widma! Wszystko zaczyna się od tragicznego wypadku. Pewnego zimowego popołudnia tafla lodu załamuje się pod spacerującą po zamarzniętym basenie pięcioletnią Peggy Buchanan. Jej śmierć pogrąża w żalu dwie starsze siostry, Elizabeth i Laurę. Dziewczynki nie mogą jednak oprzeć się wrażeniu, że Peggy wcale nie odeszła w zaświaty, lecz jest tuż obok i czuwa nad ich losem. Trzy lata później miejscowy […]
Graham Masterton - ZjawaGraham Masterton - Zjawa

Nasze programy medialne:

Symbol

Siła

Wybierz Polskie

/tmp/