Nowe technologie w rolnictwie

OZ Solutions to firma technologiczna, która od kilku lat skupiona jest na sektorze rolnictwa precyzyjnego.

– Z uwagi na zainteresowanie problematyką przeludnienia, dostępem do areału czy produkcją żywności, postanowiliśmy skupić się na precyzyjnym rolnictwie, korzystając z doświadczenia, które zdobyliśmy w obszarze technologii – mówi Zbigniew Kawalec, prezes zarządu QZ Solutions Sp. z o.o. – Dlatego też spory odsetek naszych przychodów inwestujemy w działalność R&D.

Firma oferuje produkt o nazwie RSP (Raport Stanu Pola), który pozwala klientom z branży rolniczej na zwiększenie efektywności produkcji. Dzięki fotografiom satelitarnych pól uprawnych rolnik uzyskuje informacje o problemach – z dokładnością lokalizacji do 10 m – obejmujących m.in. patogeny, grzyby czy miejscowe podtopienia. Monit przesyłany jest automatycznie na telefon, co umożliwia natychmiastową reakcję. Pozwala to m.in. na ograniczenie zużycia nawozów i środków ochrony roślin, co daje zarówno korzyści ekonomiczne, jak i środowiskowe w postaci mniejszego zanieczyszczenia gleby i wód. 

SoilEO jest z kolei projektem, który ma potencjał i szansę przenieść rolnictwo na wyższy poziom. Przy pomocy danych hiperspektralnych QZ Solutions jest w stanie ocenić jakość gleby, zatem rolnicy nie będą musieli samodzielnie pobierać próbek gleby do badań, aby określić poziom jej zasobności. W latach 2019–2020 firma zakończyła z sukcesem pierwsze testy z wykorzystaniem prototypu. Jednym z partnerów agronomicznych w projekcie SoilEO jest firma Top Farms Głubczyce.

Obecnie QZ Solutions poszukuje dostawców branżowych B2B, którzy chcieliby wzbogacić swoje portfolio produktowe.

– Działamy aktywnie na polskim rynku, ale mamy ambicję, żeby wyjść na naszymi produktami również na rynki zagraniczne – podsumowuje Zbigniew Kawalec.

Jacek Bies

Podziel się:

Nastepne

W czasie pandemii wzrosła rola PR-u w biznesie. Agencje coraz częściej współtworzą strategie firmy, a nie tylko je komunikują

śr. lut 10 , 2021
COVID-19 nie pozostał bez wpływu na kondycję branży public relations, ale po przejściowych trudnościach większość działających w Polsce agencji PR spodziewa się powrotu na ścieżkę wzrostu w I kwartale bądź w połowie tego roku – wynika z badania przeprowadzonego przez Związek Firm Public Relations. Co istotne, pandemia przyczyniła się do wzrostu znaczenia branży, bo w czasie koronakryzysu PR okazał się dla biznesu na wagę złota, a rola profesjonalnych doradców do spraw komunikacji rosła. Zapowiedzi odrodzenia w branży widać m.in. po rekordowej liczbie […]

Nasze programy medialne:

Symbol

Siła

Wybierz Polskie