Nie ulega wątpliwości, iż pandemia COVID-19, wielomiesięczne lockdowny oraz lęk przed zarażeniem zmieniły podejście i nawyki społeczeństwa. Przedsiębiorstwa również dostrzegają zmieniające się trendy i starają się dostosować swój model sprzedaży i świadczenia usług do obecnych oczekiwań klientów. Jest to widoczne zwłaszcza w sektorze HoReCa, przede wszystkim w kompleksach hotelowych oraz sieciach restauracji czy galeriach handlowych. Nie dziwi więc, że trend automatyzacji, zwłaszcza w kontekście uzyskiwania informacji i samoobsługi, staje się coraz bardziej popularny. Od lat na rynku funkcjonują wszelkiego rodzaju infokioski (galerie handlowe), kioski recepcyjne (hotele), czy kioski sprzedażowe (McDonald’s). Jednak czy wszyscy przedsiębiorcy mogą już dziś wykorzystywać dobrodziejstwa kiosku multimedialnego, czy jednak wciąż jest to rozwiązanie zarezerwowane wyłącznie dla dużych sieci posiadających rozbudowaną infrastrukturę informatyczną?

O tym i o innych aspektach związanych z biznesowym wykorzystaniem kiosków multimedialnych rozmawiamy z Jerzym Żuchniewiczem, wiceprezesem kołobrzeskiej spółki Innovation in Technology.

Obecnie Innovation in Technology Sp. z o.o. jest producentem szerokiej gamy kiosków multimedialnych, jednak początki funkcjonowania nie były związane z branżą produkcyjną, prawda?
Zgadza się. Spółkę założyliśmy w 2012 r. jako spółkę-córkę producenta urządzeń komputerowych TH ALPLAST. Pierwotnym założeniem była optymalizacja kanałów dystrybucji produkowanych urządzeń komputerowych, ich obudów, a w późniejszym czasie zasilaczy komputerowych. Z biegiem czasu przekształciliśmy się w dużego dystrybutora artykułów high-tech, stając się partnerami takich międzynarodowych korporacji jak DELL, HP czy Microsoft. Jednocześnie obok dystrybucji rozwinął się dział IT specjalizujący się w integracji systemów szytych na miarę głównie dla sektora HoReCa. Można powiedzieć, iż były to początki pierwszych inteligentnych systemów w postaci elektronicznych tablic informacyjnych.
Skąd pomysł na wprowadzenie do produkcji kiosków multimedialnych?
Nad kioskami pracowaliśmy od dłuższego czasu, wychodząc z założenia, że ta technologia to nie tyle przyszłość, ile właściwie teraźniejszość dla sektora HoReCa. Pokazujemy, że tego typu urządzenia mogą być dostępne dla każdego, a mówiąc o momencie kluczowym w produkcji tego typu urządzeń przez naszą firmę – bez wątpienia za taki moment uznać można wybudowanie pierwszego zakładu produkcyjnego, którego infrastruktura umożliwiła zindywidualizowaną produkcję kiosków multimedialnych. Obecnie łączymy potencjał dwóch zakładów: spółki ALPLAST jako dostawcy szkieletu konstrukcji kiosków oraz Innovation in Technology jako integratora rozwiązań sprzętowych i programistycznych.

Czym wyróżniają się państwa produkty na tle konkurencji?
Przede wszystkim należy zaznaczyć, iż nie prowadzimy produkcji seryjnej. Każdy klient jest przez nas indywidualnie traktowany, dzięki czemu nasza oferta jest w pewnym sensie nieograniczona, począwszy od designu urządzenia, który już podczas procesu projektowania jest szczegółowo konsultowany z klientem, poprzez proces wyposażenia urządzenia (szeroka gama wyposażenia dodatkowego, takiego jak drukarki, terminale płatnicze, ekrany dotykowe, kamery, głośniki, czytniki kodów, czytniki kart itd.), a kończąc na oprogramowaniu, które dostosowujemy do realizacji bardzo szerokiej gamy funkcjonalności. Dzięki temu nabywca zyskuje produkt szyty na miarę, odpowiadający jego potrzebom, oczekiwaniom i poniekąd marzeniom.
Mówiliśmy wcześniej o szerszym zastosowaniu kiosków multimedialnych. Do kogo w takim razie skierowana jest państwa oferta?
Specjalizujemy się przede wszystkim w podmiotach branży HoReCa oraz instytucjach użytku publicznego. W naszej ofercie możemy wyróżnić bardzo rozbudowaną gamę podstawowych modeli (do dalszej personalizacji), w skład których wchodzą m.in. kioski multimedialne, kioski recepcyjne, cyfrowe plakaty, cyfrowe wokandy sądowe, elektroniczne tablice ogłoszeń oraz elektroniczne biura podawcze. Co istotne, nasze produkty mogą działać w oparciu o chmurę obliczeniową, co oznacza, iż do funkcjonowania urządzenia nie wymaga się dodatkowej infrastruktury IT. W konsekwencji dla klientów oznacza to możliwość zarządzania urządzeniem oraz wyświetlanymi treściami np. z poziomu telefonu komórkowego czy tabletu. Zainteresowanych naszą ofertą zapraszam na stronę http://kioski.iitech.pl/ gdzie znajdą wszelkie niezbędne informacje, a także kontakty do naszych specjalistów.
Rozmawiał: Tomasz Popławski
