Pakar Service Sp. z o.o. wykorzystuje szereg innowacyjnych rozwiązań pozwalających na wprowadzenie nowego wymiaru jakości do sektora branży usług porządkowych dla biznesu
W roku 2020 sytuacja w obsłudze nieruchomości stała się z dnia na dzień trudna i ekstremalnie wymagająca. Dla firmy Pakar Service Sp. z o.o., której działalność koncentruje się na dbałości o wizerunek klienta poprzez gwarancję czystości i bezpieczeństwa obsługiwanych obiektów, oznaczało to wiele zmian. Powód: wprowadzenie licznych blokad gospodarczych, które wywołało u klientów obawy o ich przyszłość ekonomiczną.
Niepewność sytuacji, częste, nieprzewidywalne zmiany warunków prowadzenia działalności wymusiły konieczność szybkiego i kreatywnego znalezienia mechanizmów elastycznego dostosowywania się do bieżącej sytuacji.
W tych okolicznościach firma Pakar Service Sp. z o.o. natychmiast rozpoczęła szkolenia podwyższające i rozwijające kompetencje pracowników z zakresu dezynfekcji i bezpieczeństwa sanitarnego przy jednoczesnym zachowaniu troski o ekologię. Spółka stworzyła mobilne zespoły, zwane „zespołami szybkiego reagowania”, mogące obsłużyć w tym zakresie klientów na terenie całej Polski.
Ustalono także czas reakcji od momentu wezwania klienta: do czterech godzin, niezależnie od lokalizacji, gdzie klient ma swój zakład produkcyjny, biuro czy galerię. Przygotowano również program pięciopoziomowego bezpieczeństwa epidemiologicznego. Wszystkie te działania miały na celu rewolucyjne ułatwienie firmie współpracy z rzeszą klientów, wyprzedzając trudne sytuacje.
Współpraca w nowej rzeczywistości przyczyniła się do opracowania i wdrożenia nowych procedur. Pomogło to diametralnie podnieść bezpieczeństwo nie tylko bezpośrednich odbiorców firmy Pakar Service, ale także ich klientów i partnerów biznesowych, pracowników, a także ich rodzin – w każdej nieruchomości, gdzie wspomniany system został wprowadzony.
Pandemia zmieniła postrzeganie procedur dezynfekcyjnych wśród klientów. Obszar, który był dotychczas dodatkiem do bieżących zadań, stał się priorytetowy. Ten trend z pewnością stanie się dominujący w przyszłości, również po uporaniu się z COVID-19. Już teraz badania medyczne w Polsce pokazują, że ilość przypadków zachorowań na infekcje jelitowe w okresie od marca do listopada w odniesieniu do lat 2019–2020 zmniejszyła się o 80%.
Dla spółki kluczowo ważna jest jakość oferowanych usług, która jest ściśle powiązana z dbałością o koszty po stronie odbiorcy. Ale zaawansowane procedury, szybkość reakcji i wzmożona dbałość o klienta to niejedyne elementy, jakie stoją za doskonałymi wynikami firmy.
Sukces tworzą przede wszystkim ludzie. – Zespół, jaki mamy w Pakar Service, w sytuacji kryzysowej ponownie pokazał swoją kreatywność, zaangażowanie oraz unikalne kompetencje – mówi Andrzej Szymonek, prezes zarządu Pakar Service Sp. z o.o. – Jestem dumny, że mam możliwość współpracy z takimi profesjonalistami. Nasz cel, ujęty w haśle promocyjnym „Przede wszystkim jakość”, podkreśla to, co jest najbardziej istotne i dla nas, i dla naszych klientów: najwyższa jakość nie może być osiągnięta bez innowacyjnych rozwiązań, a ekologia to zarówno warunek niezbędny dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, jak i również kierunek działań firmy. Nie można tego wszystkiego osiągnąć bez w pełni zaangażowanego zespołu.
Jedną z kluczowych wartości i jednocześnie przewag konkurencyjnych spółki jest troska o ekologię poprzez stosowanie innowacyjnych procesów zarządczych i materiałów. Pakar Service Departament EKO jako pierwsza i jedyna w Polsce, oraz jedna z pierwszych w Europie firma uzyskała bowiem certyfikat Unii Europejskiej Ecolabel.
Kryteria ekologiczne EU Ecolabel dla firm sprzątających, które stoją w obliczu rosnącej presji dostosowania swoich praktyk handlowych, społecznych i środowiskowych, rozwiązują najbardziej krytyczne aspekty środowiskowe związane z procesami sprzątania i pomagają firmom utrzymującym czystość podjąć realne działania w kierunku stosowania praktyk ekologicznych.
– Przyznanie prawa używania oznakowania EU Ecolabel firmom sprzątającym dowodzi również ich zaangażowania w poprawę samopoczucia i bezpieczeństwa swoich pracowników poprzez zmniejszenie stopnia ich narażania na działanie substancji toksycznych – powiedziała Magdalena Jabłońska z Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji.
Sonia Platajs-Szefer