Profesor uczelni dr Jacek Stańdo, zastępca Dyrektora Centrum Nauczania Matematyki i Fizyki Politechniki Łódzkiej, jako absolwent matematyki i informatyki, zamiłowanie do nowoczesnych technologii rozwija od lat. Obecnie z powodzeniem przekazuje je swoim uczniom.
– Jako jedni z pierwszych w Polsce realizowaliśmy matury w formie zdalnej już wiele lat temu. Moim największym marzeniem jest zbudowanie inteligentnego systemu do nauczania matematyki. Do tej pory udało mi się już stworzyć system generatorowy, wspomagający naukę przedmiotów na uczelni, który w sposób jasny wspiera studenta w nauce, a zarazem zawiera komplet zadań niezbędnych do tego, by ukończyć dany moduł edukacyjny – wyjaśnia prof. Jacek Stańdo.
Obecnie zespół prof. Stańdo kończy projekt pn.: „Math3geovr (Mathematical models for teaching three-dimensional geometry using virtual reality)” związany z wykorzystaniem technologii VR-u w nauce geometrii przestrzennej realizowany we współpracy z Politechniką Gdańską. To działanie szczególnie ważne z uwagi na trudności, jakie napotykają nauczyciele podczas tłumaczenia zasad geometrii przestrzennej.
– Politechnika musi się otwierać na współpracę z przedsiębiorstwami i biznesem, a nie da się tego zrobić bez interdyscyplinarności. To właśnie dlatego tak ważne jest zadbanie o wspólną platformę do wymiany wiedzy, pozwalającą wypracować uniwersalny zestaw narzędzi dla każdego – podsumowuje prof. Stańdo.
Joanna Gulewicz