Herbapol Poznań – na drodze rozwoju

Poznańskie Zakłady Zielarskie Herbapol są jednymi z najstarszych i najbardziej cenionych przedsiębiorstw zielarskich w Polsce. Firma wyznacza trendy, inspiruje do działania na rzecz zdrowego trybu życia oraz dba o wizerunek i zrozumienie roli fitoterapii w leczeniu pacjentów. O dalszym rozwoju spółki oraz planach na nadchodzące miesiące opowiada Tomasz Kaczmarek, prezes zarządu Poznańskich Zakładów Zielarskich Herbapol S.A., w rozmowie z Adrianem Morelem.


Z jakimi wyzwaniami aktualnie boryka się branża farmaceutyczna? Jaki wpływ ma na to aktualnie trwająca wojna w Ukrainie i rosnące w szybkim tempie ceny gazu?

Obecnie obserwujemy spowolnienie gospodarki, wysoką inflację i wpływ tych czynników na obraz rynku farmaceutycznego. Nie bez znaczenia jest również sytuacja geopolityczna, w tym wojna w Ukrainie oraz nowy konflikt zbrojny na Bliskim Wschodzie, którego dalsza eskalacja może nieść nieprzewidywalne konsekwencje dla całej gospodarki, w tym rynku farmaceutycznego. Czarny łabędź, jakim niewątpliwie jest wybuch wojny ukraińskiej, a także poprzedni, jakim była pandemia COVID-19, spowodował destabilizację w łańcuchach dostaw oraz gwałtowny, mocno odczuwalny wzrost cen energii.

Herbapol Poznań należy do przedsiębiorstw, które w umiarkowanym stopniu odczuły wpływ wojny na sprzedaż i zamówienia oraz współpracę z partnerami, ale silnie odczuły w zakresie kosztów działalności wymienionych już cen mediów energetycznych i surowców. Wpływ wysokich kosztów związanych z energią skutecznie minimalizujemy poprzez wprowadzone optymalizacje w procesach produkcyjnych i w infrastrukturze. Korzystamy z energii wytworzonej z własnych źródeł odnawialnych, a także w największym stopniu koszty minimalizujemy oraz stabilizujemy ich wpływ poprzez świadome zakupy realizowane na Towarowej Giełdzie Energii.


Jakie priorytety wyznaczają sobie państwo na najbliższy rok i jakich innowacji produktowych bądź technologicznych możemy spodziewać się w najbliższym czasie?

Nasza strategia na lata 2023 – 2026 zakłada realizację kilku niezwykle istotnych dla firmy projektów. Pracujemy obecnie nad przeniesieniem i centralizacją produkcji, co jest kluczowe zarówno pod względem efektywności energetycznej firmy, jak i większych możliwości technologicznych i logistycznych. Dzięki takim projektom jesteśmy w stanie zbudować odpowiednią kulturę organizacyjną z nastawieniem na ESG, którego wskaźniki już odgrywają bardzo dużą rolę podczas oceny wartości i wiarygodności współczesnego przedsiębiorstwa. Niedługo te wskaźniki będą już podstawą wyboru dla potencjalnych klientów.

W jaki sposób dbają państwo o rozwój oferty i procesów zarządzających w firmie?

Nad rozwojem naszej oferty czuwa Dział Badań i Rozwoju, który nie tylko opracowuje składy nowych produktów, ale również przeprowadza analizy rynków i ofert produktowych w strategicznych dla nas obszarach. Wsłuchujemy się też w potrzeby rynku w sensie dosłownym – nasi przedstawiciele mają codzienny kontakt z setkami farmaceutów, których wiedza, doświadczenie i codzienny kontakt z pacjentami stanowi dla nas nieocenione źródło inspiracji do tworzenia nowych i udoskonalania istniejących produktów.


Co firma zamierza uwzględnić w procesie optymalizacji i ekspansji, by utwierdzić swoją pozycję na rynku?

Nasza strategia zakłada nie tylko procesy optymalizacji, związane z przeniesieniem i centralizacją produkcji. Jesteśmy w trakcie wdrażania nowej strategii HR, która, w połączeniu z planami wprowadzania pracy w systemie 4-dniowym, umożliwi odpowiednie zarządzanie czasem pracowników w koncepcji work-life balance. Dodatkowo odpowiednie zarządzanie strumieniem wiedzy w organizacji spowoduje, że uwolnimy jeszcze większą pozytywną energię w naszych pracownikach. Mam nadzieję, że przyciągnie to też do firmy najlepszych ekspertów na rynku farmaceutycznym. Pozycję firmy na rynku wypracowują przede wszystkim pracownicy, bo to oni stanowią największą wartość. Zaprojektowanie odpowiednich warunków dla ich rozwoju i komfortu pracy, w połączeniu z dostępem do wiedzy i współpracy z instytucjami naukowymi, jest gwarancją mocnej i stabilnej pozycji na arenie farmaceutycznej.


W których sektorach Poznańskie Zakłady Zielarskie Herbapol planują wzmocnienie swoich działań, by zapewnić dalszy wzrost finansowy w kolejnych miesiącach?

Trwają intensywne prace związane z analizami rynków i ofertami produktowymi w strategicznych obszarach. Pracujemy nad wprowadzeniem nowych leków, suplementów diety oraz szeregu nowych rozwiązań produktowych. Planujemy dywersyfikację jednostek biznesu, ekspansję na rynki wschodnie czy rozwój sprzedaży e-commerce. Dodatkowo liczymy na nawiązywanie kontaktów z kluczowymi firmami i osobami z branży farmaceutycznej, co przyniesie dalszy wzrost i rozwój Herbapolu Poznań.

Podziel się:

Nastepne

Stéphane Cohen - PELÉ

pt. lis 17 , 2023
Był jednym z najlepszych piłkarzy wszech czasów. Ale tak naprawdę wiedziano o nim niewiele. Pelé zdobył 1283 goli w 1367 meczach. Jako jedyny piłkarz w historii trzykrotnie sięgnął po mistrzostwo świata w piłce nożnej. Jest uważany za najlepszego piłkarza XX wieku, obok Diega Maradony. Pelé jako „Król Futbolu” nie był człowiekiem, był zjawiskiem. Urodziłem się, by grać w piłkę nożną, tak jak Beethoven urodził się, by pisać muzykę, a Michał […]

Nasze programy medialne:

Symbol

Siła

Wybierz Polskie

/tmp/