Tak się wyśpisz

Niewielka rodzinna firma z Wielkopolski jest dowodem na to, że polski towar może odnosić sukcesy na polskim rynku, konkurując ceną i jakością z wyrobami znanych producentów

Firma Hevea z podkonińskiego Ślesina od lat dostarcza na polski rynek zdrowe materace. Mogłoby się wydawać, że materac – jak to materac – zwykły pokrowiec z miękkim wkładem. Ile jednak wiedzy i kunsztu potrzeba, żeby taki materac opracować i wykonać, najlepiej wiedzą właściciele firmy: Małgorzata Jankowska-Martynowicz i Cezary Martynowicz.

Produkcja materaców to bardzo odpowiedzialne zajęcie – mówi Małgorzata Jankowska-Martynowicz. – Nasi klienci powierzają nam przecież aż 30 proc. swojego życia. Materac nie może być tylko przypadkowym elementem wyposażenia sypialni. Dzisiaj jest to część przemyślanej i optymalnej inwestycji w zdrowy styl życia.

A tę inwestycję warto zacząć już od urodzenia dziecka. Dlatego Hevea stawia na wygodne i zdrowe lateksowe materace dla dzieci – od niemowląt do nastolatków. Dlaczego lateksowe?

Materace lateksowe są dostępne w sprzedaży od około 50 lat – wyjaśnia Małgorzata Jankowska-Martynowicz. – Na rodzimym, polskim rynku zyskały popularność dopiero niedawno. Są przede wszystkim elastyczne i trwałe, łatwo dostosowują się do kształtu ciała, są dobrze wentylowane i antyalergiczne.

Nic więc dziwnego, że materace lateksowe dla dzieci produkowane przez firmę Hevea są poszukiwane przez rodziców. Nie tylko są przyjazne dla dzieci, co potwierdzają liczne certyfikaty i opinie, w tym m.in. uzyskana w ubiegłym roku pozytywna opinia Instytutu Matki i Dziecka. Poza wszelkimi walorami zdrowotnymi oferują najlepszy stosunek ceny do wysokiej jakości wykonania. Tę opinię potwierdzają swoim wyborem sami klienci – materace dla dzieci w grupach wiekowych 0+ i 2+ są liderami sprzedaży w sklepach w całej Polsce.

Ale Hevea nie skupia się wyłącznie na materacach. Swoim klientom proponuje również dodatki: pokrowce, maty, pościel, a nawet produkowane specjalnie do nich metalowe łóżka. Wszystko to można znaleźć nie tylko w sklepach z akcesoriami do spania, ale również w internecie. Hevea prowadzi trzy sklepy internetowe: www.polskiematerace.pl, www.imaterac.pl oraz www.mjakmaterac.pl. Jej produkty dostępne są również od ubiegłego roku w internetowym sklepie empik.pl.

Jak klienci oceniają materace marki Hevea? Tu firma ma twarde dane. Co roku bowiem prowadzi ankietowe badania rynku, a z ich wyników wyciąga wnioski. Badania ubiegłoroczne wskazują na 75-procentowy wzrost zainteresowania produktami Hevea w sklepach stacjonarnych. Sami klienci też wskazują, że wyroby ze Ślesina są lepsze od produkcji konkurencji (45 proc.) lub porównywalne (również 45 proc.). Natomiast 3/4 przebadanych sklepów i hurtowni uważa, że ceny produktów Hevea są przystępne w porównaniu do cen konkurencyjnych produktów.

Od kilku lat jesteśmy w strefie marek Allegro, gdzie trafiają tylko uznane jakościowo marki – mówi Cezary Martynowicz. Od 2016r nasza marka jest obecna w dwóch dużych sieciach w Wielkiej Brytanii, gdzie dużą popularnością cieszą się nasze polskie produkty na licencji Disneya.

Hevea jest niewielką rodzinną firmą, zatrudniającą 30 pracowników. To wystarczy, by nie tylko odnosiła rynkowy sukces, ale również była czynnym uczestnikiem życia lokalnej społeczności.

Co roku uczestniczymy w finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej pomocy, w miarę naszych możliwości staramy się sponsorować lokalne wydarzenia sportowe, wspomagamy szkołę – mówi Małgorzata Jankowska-Martynowicz. Dodaje, że co roku Hevea nie tylko uczestniczy w kampaniach edukacji ekologicznej, ale przestawia się też, tam gdzie to możliwe, na materiały ekologiczne. Na przykład 75 proc. folii, w którą pakowane są materace, to folia z recyclingu.

Udział w kampaniach edukacji ekologicznej to obowiązek ustawowy firmy. Z własnej inicjatywy Hevea prowadzi jednak swoistą bazę wiedzy o zdrowym stylu życia, spaniu, materacach i dodatkach. Dzięki niej dotychczasowi i nowi klienci mogą podejmować bardziej świadome decyzje o swoich zakupach. A świadomy klient to również klient zadowolony.

Podziel się:

Nastepne

Innowacyjny model strategii marketingowych

pon. maj 29 , 2017
Z twórcą agencji interaktywnej Trakido oraz aplikacji konferencyjnej Tickerence Januszem Kamińskim rozmawiała Anna Knapek. Jeden z pierwszych Specjalistów Marketing Automation w Polsce. Od 7 lat związany z profesjonalnym rynkiem reklamowym.Współpracował z trzema największymi agencjami reklamowymi w Polsce. Specjalizuje się w zaawansowanych kampaniach marketingowych opartych o zachowanie użytkowników na serwisach www. Certyfikowany przez Google Specjalista w zakresie Analityki Internetowej oraz Google AdWords. Swoją wiedzą i umiejętnościami z zakresu marketingu wspierał takie […]

Polecamy

Nasze programy medialne:

Symbol

Siła

Wybierz Polskie