Dodatkowe – i zdrowe –źródło dochodu


Czas pandemii pokazał, jak istotne jest zdrowie, ale również – jak w trudnych czasach istotne jest źródło dodatkowego dochodu. Obie te wartości w sposób unikalny łączy w sobie filozofia firmy Akuna Polska Sp. z o.o. O szczegółach mówi jej prezes, Tomasz Kwolek, w rozmowie z Michałem Woźniakowskim


Skąd pojawił się pomysł na sprzedaż suplementów diety?

Wraz z moim wspólnikiem, Bogusławem Dudzikiem, wywodzimy się z network marketingu, który naszym zdaniem jest najciekawszą formą rozwoju i realizacji zawodowej. Byliśmy na etapie poszukiwań odpowiedniego partnera biznesowego, którym okazała się Akuna International. Powód był prosty. Wartością, którą ceni każdy człowiek, jest zdrowie, a Akuna wytwarza produkty prozdrowotne najwyższej jakości i o wyjątkowej kompozycji. Idea firmy pozwala każdej osobie zadbać w realny sposób o swoje życie. Nie tylko w aspekcie zdrowotnym, ale również finansowym. Każdy człowiek jest kreatorem swojego życia, a współpraca z Akuna pozwala na tę kreację w wielu wymiarach.

Jakie były początki Akuna na polskim rynku?


reklama

Bardzo trudne. Pierwszym wyzwaniem była rejestracja tak nietuzinkowego produktu, jakim jest Alveo. Musieliśmy udowodnić jego wyjątkowość. Wiązało się to z wykonaniem szeregu badań potwierdzających skuteczność wyrobu. Badania zostały wykonane w Instytucie Roślin i Przetworów Zielarskich. Efekt był taki, że Alveo stało się jednym z głównych tematów podczas wielu konferencji naukowych w Instytucie Żywności i Żywienia. Było to najlepsze potwierdzenie obranego kursu, jakim był wybór Akuna jako partnera oraz dystrybucja tak wyjątkowego produktu. Po uzyskaniu zgody na sprzedaż przyszedł czas na wspomnianą dystrybucję. W 2001 r. rozpoczęliśmy zintensyfikowany rozwój struktur biznesowych. Był to czas bardzo dynamicznego wzrostu obrotów. Cel był prosty: nawiązać współpracę z przedsiębiorcami, którzy, tak jak my, cenią sobie relacje międzyludzkie, cechuje ich konsekwencja w działaniu oraz chcą rozwijać swój biznes. Po 20 latach od tamtego momentu mogę powiedzieć, że ewidentnie to osiągnęliśmy, bo obecna sytuacja przerasta nasze ówczesne oczekiwania.

Co wyróżnia markę Akuna?

Najwyższa jakość. Produkty są w formie płynnej, w szklanym opakowaniu, a ich skład jest tak dobrany, aby w optymalny sposób wspierały ludzki organizm. Akuna Health Products posiada własną linię produkcyjną w Ontario w Kanadzie. Etap produkcji spełnia najbardziej restrykcyjne wymagania, a te są w Kanadzie na bardzo wysokim poziomie. Wyspecjalizowana kadra, poczynając od Rady Naukowej odpowiedzialnej za optymalny dobór składników i kompozycję, poprzez specjalistów ds. jakości kontrolujących każdy etap wytwarzania, aż po szeregowego pracownika – dbają o to, aby produkt trafił do klienta w nienagannym stanie. Wyroby Akuna posiadają wymagane certyfikaty. Dodatkowo, sztandarowy produkt Akuna – Alveo – na rynku kanadyjskim zakwalifikowany został nie jako suplement diety, a jako produkt zdrowotny.

Proszę opowiedzieć o formie dystrybucji.

Działamy w sektorze MLM. Jest to forma dystrybucji oparta na marketingu referencyjnym, czyli promocją produktów zajmują się nasi klienci w ich najbliższym otoczeniu. Wszystko w myśl zasady, że najlepsze interesy robi się z przyjaciółmi. Wiarygodność i zaufanie, jakim darzymy osobę chwalącą daną markę, jest dla nas jako odbiorców ważnym czynnikiem wyboru. W końcu skoro produkt stał się tak ważny w życiu osoby polecającej, że postanowiła o tym opowiedzieć, to dlaczego potencjalny odbiorca miałby mieć inne zdanie? Z drugiej strony nasi klienci są użytkownikami marki, więc mają do niej pełne zaufanie i z przekonaniem są w stanie ją polecać. Oczywistym aspektem dla Akuna jest również fakt, że standardowa forma promocji, jaką znamy, pochłania gigantyczne fundusze, a my wolimy je przeznaczyć na wynagradzanie osób, które w rzeczywisty i bezpośredni sposób mają wpływ na promocję i sprzedaż.

Inną formą zagospodarowania zaoszczędzonych środków jest działalność CSR. Akuna to firma odpowiedzialna społecznie. Na cele dobroczynne przekazaliśmy 7,5 mln zł.

Dlaczego warto zostać dystrybutorem Akuna? Jakie korzyści niesie za sobą współpraca z firmą?

Naszym współpracownikom oferujemy przede wszystkim stabilność, uczciwość i rozwój. Stabilność to deficytowy towar, którego większości z nas brakuje i czego nie da się zastąpić, a my ją gwarantujemy. Pewność wynika z wieloletniego doświadczenia oraz doświadczeń z wielu światowych rynków, na których działa Akuna. Produkt, który oferujemy, od 20 lat gości w domach Polaków. A my, w ramach samego planu marketingowego wypłaciliśmy naszym partnerom biznesowym aż 419 mln zł premii. Niezmienny i sprawdzony przez setki managerów plan marketingowy, atrakcyjne programy współtowarzyszące oraz doświadczenie kadry kierowniczej to jak do tej pory klucz do sukcesu dla naszych współpracowników. Klucz, który zaowocował szeregiem milionerów wśród wszystkich sympatyków, a innym osobom pozwolił na godne życie z przychodów ze współpracy. To dowód, że znamy się na biznesie, który tworzymy i rozwijamy w sposób skuteczny. Każdy współpracownik sam decyduje o zaangażowaniu w rozwój swojego biznesu. Dla części partnerów jest to dodatkowa forma zarobku, dla innych – główne źródło utrzymania. Nasze rozwiązania pozwalają generować dochód wprost proporcjonalny do zaangażowania. Akuna to stabilność, wartość pożądana przez każdego przedsiębiorcę. Akuna to uczciwość, która jest nieodzownym elementem naszej działalności. Akuna to rozwój, nieustanny proces, który opieramy na analizach rynku. Akuna to firma, która jest rozwiązaniem dla każdej osoby poszukującej powyższych wartości w sektorze MLM. 

Jak rok 2020 i ogólnoświatowa pandemia wpłynęły na firmę?

Wartością, którą każdy człowiek zawsze będzie sobie cenił, jest zdrowie. W czasie pandemii to sformułowanie nabrało jeszcze większego znaczenia. Patrząc jednak pod kątem biznesowym: rok 2020 pokazał, że nasz biznes możemy budować jeszcze efektywniej, przenosząc go w jeszcze większej mierze do internetu. A dowodem na skuteczność naszych działań bezapelacyjnie jest to, że w roku 2020, mimo ciężkiej dla wielu firm sytuacji gospodarczej, my odnotowaliśmy procentowo dwucyfrowy wzrost sprzedaży. 

Jakie są plany Akuna na przyszłość?

20 lat doświadczenia pokazało, że potrafimy idealnie wkomponować się w dynamiczny rynek, dlatego przyszłością Akuna jest determinacja i dalszy stabilny, systematyczny, konsekwentny i przemyślany rozwój. Planujemy wprowadzić nowe programy, rozwiązania technologiczne, platformy managerskie oraz nowe produkty. Wszystko to, co pozwoli nam na bieżąco odpowiadać na potrzeby rynku oraz aktualnych i przyszłych partnerów biznesowych. Nasza dewiza to działanie. „Dużo działaj, mało mów” – niech to pozostanie naszym priorytetem.

Nastepne

ARAW wspiera rozwój regionu

pt Sty 29 , 2021
Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej działa już 15 lat. Była pierwszą tego typu instytucją lokalną w Polsce, powołaną przez władze Wrocławia, by ściągać inwestorów i wspierać ekosystem biznesowy w mieście i aglomeracji. W tym czasie pozyskała przeszło 200 projektów, które wykreowały ponad 100 000 miejsc pracy Rok 2020 był dla biznesu wyzwaniem, a tym samym sprawdzianem dla instytucji otoczenia biznesu takich jak ARAW. Pomimo przeciwności w ubiegłym roku wywołanych pandemią, udało się nam pozyskać kilka interesujących […]

Dowiedz się więcej o naszych programach medialnych:

Symbol

Siła

Laur Internetu

Wybierz Polskie

Pozostańmy w kontakcie