Epo-Trans Logistic, działający na rynku od ponad 30 lat, wkroczył na kolejną ścieżkę swojego rozwoju – związaną z transportem intermodalnym. Ich projekt promuje rozwiązania ekologiczne dla branży transportowej.
Światowy transport obecnie odpowiedzialny jest za emisję około 20–25% całości gazów cieplarnianych. Dlatego tak ważne jest, aby szukać w tej branży ekologicznych rozwiązań, które pozwolą na ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Receptą może być transport intermodalny, który zgodnie z założeniem polega na optymalnym połączeniu ze sobą różnych środków komunikacji: drogowej, kolejowej czy morskiej. Takie rozwiązanie pozwala na stałe zwiększenie przestrzeni ładunkowej, uniknięcie korków i zakazów ruchu drogowego, a także elastyczne podejmowanie decyzji związanych z załadunkiem i rozładunkiem. Transport intermodalny jest nie tylko efektywny kosztowo, ale przede wszystkim przyjazny dla środowiska oraz wpisujący się w trend Europejskiego Zielonego Ładu.
Epo-Trans Logistic, jako jedna z niewielu firm w Europie, dysponuje ekologicznymi i przyjaznymi dla środowiska rozwiązaniami przewozowymi. Są to między innymi ciche, niskoemisyjne pojazdy napędzane LNG czy stacja do tankowania skroplonego gazu ziemnego.
Firma skutecznie realizuje zrównoważone założenia transportu intermodalnego dzięki naczepom przewożonym za pomocą pojazdów napędzanych LNG. Naczepy intermodalne dostarczane są do stacji przeładunkowych na pociągi. Dzięki wykorzystaniu skroplonego gazu ziemnego do maksimum redukuje się emisję szkodliwych substancji do środowiska naturalnego. Rozwiązanie działające pod brandem „Epo-Rail” zostało zaprojektowane dla jednego z kluczowych klientów Epo-Trans i jest używane do realizacji przewozów drogą kolejową na relacji Niemcy – Włochy.
– Od wielu lat stawiamy na innowacyjność, zrównoważony rozwój i rozwiązania, które są przyjazne dla środowiska naturalnego. Dzięki połączeniu wykorzystania pojazdów LNG z transportem intermodalnym możemy zaproponować klientom ekologiczną alternatywę, dzięki której zrealizują nie tylko swoje cele biznesowe, ale też te związane z polityką środowiskową i zielonym ładem – mówi Piotr Ozimek, prezes zarządu Epo-Trans Logistic S.A.
Innowacyjny system BDE (Back Door Extension), opatentowany przez założyciela EPO Trans, pozwala dodatkowo na maksymalne wykorzystanie całej przestrzeni ładunkowej naczepy i ułatwia załadunek towarów o nietypowych gabarytach. Dzięki zastosowaniu systemu BDE, naczepa typu MEGA przewozi nawet o 28% więcej ładunku, co znacząco wpływa na ilość transportowanych przedmiotów.
Rozwiązanie „Epo-Rail” przyczynia się do redukcji emisji cząstek stałych, CO2, tlenku azotu, poprawy jakości powietrza oraz do obniżenia hałasu związanego z przejazdem TIR-ów, a coraz bardziej innowacyjne i ekologiczne rozwiązania umożliwią kolejnym branżom podążanie za zielonym trendem i wspólną dbałością o środowisko naturalne.
Adrian Morel
Epo-Trans Logistic S.A. z siedzibą w Tychach powstała w 1987 roku. Jest jedną z największych polskich firm transportowych specjalizujących się w przewozie ładunków całopojazdowych, częściowych oraz transportów dedykowanych na obszarze Unii Europejskiej. Spółka jest członkiem Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce i Europejskiego Zrzeszenia IRU w Genewie. Posiada liczne certyfikaty i wyróżnienia, m.in. certyfikaty Rzetelnego Polskiego i Europejskiego Przewoźnika wydawane przez giełdę transportową Trans, Gazele Biznesu, a także Nagrodę Rzeczpospolitej za najbardziej innowacyjne rozwiązanie w branży TSL w 2019 roku.