Księgarnie Świat Książki rosną w siłę

Dobre, bo polskie – to określenie pasuje do sieci Księgarń Świat Książki, która w ciągu ostatnich 7 lat z 36 salonów rozrosła się do ponad 130 w całej Polsce. W tym roku sieć pokazała po raz kolejny swoją siłę, radząc sobie z sytuacją niecodzienną, jaką był wybuch pandemii


Zaczęło się od ponad 30 salonów przejętych od niemieckiej sieci Weltbild, która na przełomie lat 2012/2013 wycofała się z polskiego rynku księgarskiego. Weltbildowa sieć księgarń, której profil wówczas znacznie oddalił się od książek, trafiła w ręce firmy Dressler Dublin. Pod koniec kwietnia 2013 roku księgarnie ruszyły na nowo, wracając na tory księgarstwa przez wielkie „K” pod nazwą Księgarnie Świat Książki. Równolegle rozwijał się także sklep internetowy swiatksiazki.pl.

– Niektóre z lokalizacji przejętych od Weltbild nadal funkcjonują w naszej sieci. Takich miejsc, z początkowych 36, pozostało 12. Są to między innymi: księgarnia na białostockim rynku, punkty w szczecińskiej Kaskadzie czy w King’s Cross Praga w Warszawie – mówi Jacek Olesiejuk, prezes zarządu Dressler Dublin.

W kolejnym roku sieć liczyła już ponad 40 księgarń, zlokalizowanych w 25 miejscowościach. Rozwój było widać jak na dłoni. Rok 2015 sieć zamknęła z 60 punktami w całej Polsce, kolejny – 2016 – był rokiem dużych porządków: zamknięto 11, a otwarto 12 nowych księgarń. 

Boomem rozwojowym był rok 2017. To właśnie wtedy uruchomiono setną księgarnię sieci – w Centrum Handlowym Serenada w Krakowie. Wówczas mocno już rozpoznawalna sieć księgarń była obecna aż w 55 miejscowościach. Do tak dynamicznego rozwoju w 2017 roku przyczynił się również upadek sieci Matras. Dzięki wysokim kompetencjom negocjacyjnym Dressler Dublin przejął część salonów należących wcześniej do Matrasa. Obecnie, mimo pandemii, otwierane są nowe księgarnie. Na tę chwilę jest ich 131 i w planach są otwarcia kolejnych.

– W księgarniach stacjonarnych na stałe obecna jest promocja „druga książka -50%”, która obejmuje nowości wydawnicze. Sieć honoruje również Kartę Dużej Rodziny. Jesteśmy wysoko oceniani za dobrą i profesjonalną obsługę – zarówno przez ekspertów badających obsługę klienta, jak i przez samych klientów – podkreśla Jacek Olesiejuk.

Na przestrzeni lat rozwinął się także sklep internetowy swiatksiazki.pl. W jego ofercie znajduje się około miliona produktów. Są to nie tylko książki w formie tradycyjnej, ale także e-booki, audiobooki (również w formie elektronicznej), muzyka, filmy, artykuły papiernicze i książki anglojęzyczne. Swiatksiazki.pl prowadzi outlet książkowy, w którym za znacznie obniżoną cenę pozycje noszące uszkodzenia wizualne otrzymują „drugie życie”. 

– To, co wyróżnia swiatksiazki.pl wśród innych księgarń internetowych, to wyjątkowe promocje – dodaje Jacek Olesiejuk. – Czytelnicy mogą liczyć na duże rabaty jeszcze w przedsprzedaży (nawet 40% od cen okładkowych), kiedy książki są nowościami i bestsellerami. Co ważne, Księgarnie Świat Książki są bezpłatnymi punktami odbioru zamówień online, dzięki czemu czytelnicy nie muszą płacić za wysyłkę, która w większości zamówień trwa jedynie do 24 godzin.

Pandemia jest wielką próbą także dla firmy Dressler Dublin. W czasie najbardziej surowych obostrzeń, kiedy większość sklepów pozostawała zamknięta odgórnym rozporządzeniem rządu i w sieci Księgarń Świat Książki pracowały jedynie księgarnie wolnostojące (niecałe 12% wszystkich punktów sprzedaży), to sklep swiatksiazki.pl odpowiedział na potrzeby klientów – pojawiło się jeszcze więcej promocji, obniżono koszty dostawy kurierem oraz do paczkomatów, obniżono także minimalną wartość zamówienia, od której przysługuje wysyłka gratis.

W czym tkwi fenomen tego, że Księgarnie Świat Książki i swiatksiazki.pl przetrwały bardzo trudny dla branży wybuch pandemii?

– W ludziach – mówi Jacek Olesiejuk. – Mam na myśli pracowników naszej firmy oraz klientów. To właśnie w trudnym czasie pracownicy pokazali pełną mobilizację i niesamowitą gotowość do pracy, a klienci – zaufanie. W czasie, kiedy niemal cały ciężar sprzedaży został przeniesiony na sklep internetowy, pracownicy różnych działów centrali, księgarze i kierownictwo, gotowi byli wesprzeć swiatksiazki.pl. Doskonałym przykładem pomocy tych, których praca w pandemii była niemożliwa lub zminimalizowana, było solidarne wsparcie Biura Obsługi Klienta sklepu internetowego. To jest trudny czas, ale to, jakich ludzi mamy wokół siebie, upewnia nas w przekonaniu, że razem przetrwamy wszystko.

Adrian Morel

Podziel się:

Nastepne

eDO App: e-usługi na wyciągnięcie dłoni

śr. wrz 30 , 2020
Prostota to słowo-klucz, które przyświeca wielu dziedzinom naszego życia. Nie lubimy skomplikowanych procedur, zawiłych tłumaczeń czy długich tekstów. Łatwości pragniemy także przy załatwianiu spraw codziennych. eDO App to rewolucyjna aplikacja, która zmieni podejście Polaków do e-usług. Wystarczy telefon i prosta aplikacja Szybko, łatwo i przyjemnie – to nie były do tej pory słowa, które najszczęśliwiej opisywałyby kontakt przeciętnego Kowalskiego załatwiającego formalności potrzebne do zawarcia umowy dotyczącej np. otwarcia rachunku bankowego […]

Nasze programy medialne:

Symbol

Siła

Wybierz Polskie